Kan kaniner äta
..vegetariskt baymat?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
babymat*
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Tror det innehåller koncerveringsmedel och socker? i så fall är det inte bra. Läs på innehållsförteckningen. :)
Men varför kom du på det? xD
2# Vet inte! ;) hehe okej ska läsa! men är det verkligen såååååå dåligt
#3 Det är ju inte gjort för kaniner, så det låter ju inte som den bästa idén ever 
Varför ska du ge honom babymat? Bara nyfiken =)
Du kan ändra direkt i inlägget en timme efter du har skrivit det tror jag.
Fattar inte riktigt grejen med att ge kaniner babymat, ge färska grönsaker istället! Men du kan ju kolla på innehållsförteckningen så allt är okej, så går det väl att ge antar jag, men har även svårt för att tro att en kanin gillar en geggig röra, de gillar ju att just knapra på grönsakerna som de är?
Skulle man någon gång vara tvungen att stödmata kaninen så kan man ge tex. morotspuré genom spruta. Men det är ju bara i nödfall, när den måste få i sig något, annars tror jag inte det är någon bra idé direkt.
Asså jag ska inte ge det! bara nufiken!
Nyfiken*
Asså jag vet att jag låter som en idiot som stoppar dåliga och onyttiga saker i min kanins mun, men tror mig bambis hälsa är före än min hälsa, men ibland blir jag bara nyfiken!
Inte så bra tror jag. Det är ju inga fiber alls. Isåfall bara om veterinären ordinerat nåt speciellt som någon här skrev, typ en smula blåbärspure i critical care för att stoppa kladdig bajs, el möjligen morotspure? Fast man kan ju lika gärna göra båda sorterna själv också..
Men typ färdiga rätter för baby.. inte bra.. innehåller förmodligen massa grejer som inte är så bra. O inte alls så mkt fiber som behövs. Våra bebisar behöver helt andra saker än kaniner liksom.