Bullen & Kakan!
Igår skaffade jag & min flickvän två kaniner Bullen och Kakan :) Vi fick en bur av en för kanske en månadsen men som vi inte använt eftersom vi inte haft kaniner! Så igår när vi kom hem hittade vi lite fel i kaninburen som vi fixade. Tog oss kanske 2-3 timmar att skruva ihop så att de blev isolerat i buren. Som ni ser på bilderna så har vi byggt ut buren med extra galler och skruvat på isolering med gamla stoldynor mellan pappen och burväggen på alla fyra sidor, även i "hallen" hos kaninerna. Vi har även skruvat på en stor pappskiva så att de blir två rum istället för 1 om någon av kaninerna skulle vilja vara ifred lite :) Dom verkar trivas jättebra faktiskt. Dom är nog väldigt glada att dom fått ett riktigt hem! Som skuttar verkligen runt av frihet :D Vi räddade dessa små goingarna från ett liv i supertrånga burar, dom förtjänar att kunna skutta!
Raserna är Dvärgvädur & Hermelin :)
Vad är det för ras/raser? :)
Ska det vara en vinterbur måste den vara upphöjd från marken.
# det är den
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#7 Okej, såg inte ut så bara. Men dem behöver en sitthylla också.
#5 Dvärgvädur & Hermelin :)
#8 Du menar utanför i buren? Jag tänkte på de förut bra att du påminde mig! :)
#10 nej vi ska bygga en inne i buren!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Jaha =)
Jättefint och jättesöta niner, men tycker inte riktigt det der ut som en hermelin, kanske en blandras? Men som sagt jättefina kaniner! 
Oj så söta! :D
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Tacktack! det är blandingar ja!!