Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1290 ggr
Ninjapig
0

Alla dör... varför??

Jag har haft 3 kullar nu som dött… Gråter
Jag förstår inte vaför!?

Den första kullen dog pga att mamman slutade mata dem när de var bara 3 dgar gammla… Men det var vårt fel då vi flyttat boet… vilket jag nu vet att man absolut inte ska göra! :/

Den andra kullen var det 5 i och mamman bet ihjäl 3 av dem när de var 4 veckor (1 månad) gammla… de andra klarade sig, dock rymde den ena, från min kompis som köpt henne, för någon vecka sedan och kom inte tillbaka :'( 
Min bästa vän ur den kullen lever iallafall, och jag är mer än överlycklig för det! Älskar henne av hela mitt hjärta!! <3

Mamman och pappan till den kullen dog på samma vecka som varandra…
Helt okänt varför…

Min senaste hermelinkull bestod av 4 ungar varav 1 lever nu och flaskmatas… :'( Jag hoppas med varenda cell i kroppen att hon överlever!! Men VARFÖR?

Mor min har nu förbjudit mig att skaffa fler kaninungar… För att alla bara dör… men det känns som att det är kaninuppfödning jag lever för… Vad ska jag göra?

Jag fattar inte varför himlen sänder mig änglar som den sedan vill ha tillbaka…? <3

Kram Tilda

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

valorous.kid
1

:(

Zakarias
0

Honorna "dödar" sina ungar på gruna av nånting. Det är ingen tillfällighet. Väldigt synd!!!!!

Körsbär
0

Vilken otur du har haft! Hoppas lillen överlever nu bara… :(

Körsbär
0

Vilken otur du har haft! Hoppas lillen överlever nu bara… :(

dermot
0

Det är inget hos dig som är stressande, då? Tänker mest på om ni har stökigt hos er, eller har hund som kaninerna inte tycker om?

Har aldrig hänt mig, trots mina år som uppfödare, att honor efter varandra dödat kullar. Tror jag haft 6 döda kullar/som blir dödade…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Ljusta
1

Jag tror också att du måste fundera över om det är något som gör dem stressade. Det låter inte normalt att alla honor gör så, att någon gör så händer väl ibland men inte alla. Och att honor dödar en månad gamla ungar händer väldigt sällan, har faktiskt aldrig hänt mig och jag har haft många kullar genom åren. Kan det finnas råttor hos dem?

Ljustadalens kaningård

Lillhems Kaniner
0

Håller med #6. Sen att mamman o pappan till ena kullen dog, det låter inte så bra. Många kaniner som dött utan förklaring? kanske har fått in nån sjukdom? kolla med vet borde du göra va det är som gör att de dött.

[Luppa]
0

Tycker att det låter som att honorna stressas av något. Håller du på mycket med ungarna? Har ni hund eller katt, eller finns det möjlighet att någon grannes djur stör kaninerna?

bambiiii
0

Gud vilken otur, försår att det är jobbigt <3

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Ninjapig
0

Jag vet att vi haft en stor hare på gården i vintras… Men i vintras så hade vi inga andra kaniner än de som lever nu och de verkade inte stressade då…

Vi har ingen hund eller katt… dock har många grannar katt, och den brukar hoppa och skrämma min äldsta kanin -.-' skitdryg liten kattunge, haha.. Men hon har inte fått någon kull eller så… Hon är min lilla hund :)

Och min äldsta var dotter till de vuxna som dog, så hon var ensam kvar efter att de gick bort… då köpte jag en hermelin hona för att hon inte skulle vara så deppig och ensam, men de gick inte ihop då min kanin ville slakta den nya… :S

Det är min (då nya) hermelin som fått sista kullen…

Kram Tilda!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét