Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 520 ggr
[El-sa]
0

Vad är hon rädd för?

Min kanin blir ibland lite "blöt" omkring nosen. Jag har ingen aning om vad det kan bero på men som Tina-a skriver i sin artikel Kaninens språk:

"Nosen vibrerar snabbt och är våt: När kaninen är rädd/nervös vibrerar nosen snabbare än vanligt och nosen blir våt. Samtidigt har kaninen ofta uppspärrade öron. Mer ett tecken på obehag än stark rädsla, den kanske blev skrämd när du tog upp den för fort."

Men jag vet inte riktigt vad min Daisy blir rädd för. Gör era kaniner liknande? Eller vet ni vad edt kan bero på?

Tack på förhand, Elsa och Daisy

Hell
0

När blir den blöt om nosen? Nåt speciellt tillfälle, typ när den är i ett speciellt sammanhang/rum osv? Vibrerar nosen mycket när hon blir våt om den, eller är nosen bara våt?

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

bambiiii
0

Är nosen alltid våt eller bara ibland?

Kan det vara att hon är rädd för ljud+ NÅgra konstiga ljud kanske? är hon räd för dig? kanske ditt kropsspråk?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[El-sa]
0

#1 och #2

Nosen är inte alltid blöt och den vibrerar lite mer än vanligt. När hon är i sin bur är hon alltid lung även om jag är i närheten eller inte. Jag skulle gissa på att det är efter hon har sprungit eller liknande. Alla kaniner kanske blir låte blöta kring nosen då de aktiverar sig.