Hur kan man! :(
Vet inte hur jag ska berätta det här :( Om det blir konstigt får ni leva med det! Jag är verkligen jätte deppig efter det här.
--------------------------------------------------------------------
Idag när jag gick ut till kaninerna för att släppa ut dom så ser jag att Smulans nät på dörren är helt upp rivet (vissa delar klippta ser det ut som). Jag springer det och hittar henne bakom hennes hus (Hon verkar ha flyttat på den) hon ligger där sönder stressad och allt i buren är upp och ner :( När jag försöker lugna henne och ta upp henne så ser jag att hon har sår på öronen och kala fläckar på ryggen och mot bakdelen (hon fäller)! :'((((
Så någon har under dagen (när jag var i skolan) kommit och tagit sönder nätet och släppt in någonting där :'( Jag är skit rädd att det ska vara en han kanin pgd av dom där kala ränderna eller hur man ska beskriva det, och att dom försökt para henne :'(((( HON ÄR CIRKA 5-6 år! Hon kommer inte klara av att ha ungar :(
Förstår ni? Min älskade Smulan kan dö om cirka 1 månad :'(
DU FÅR INTE DÖ! Jag Älskar dig Smulan <3 Du får inte… :'(
Smulan <3
Du får inte <33 :'(

Hur kan någon göra något så dumt :S Det låter ju helt jäkla otroligt. Vilken har hjärta till att göra något sådant?
Finns idioter till allt.
Går det inte att göra abort eller liknande på kaniner?
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#2 precis! Vet inte, men hon är jätte gammal, skulle hon klara att sövas ner?

#3 jag vet inte riktigt, det är ju alltid en risk att söva ner kaniner oavsätt ålder.
Hanna, 22år, Uppsala
vilka pip pip pip människor det finns, helt jäva otroligt
kan det inte har varit något slags annat djur som har tagit sig in ??
kollat efter olika spår ???
Men gud :O Hoppas att allt går bra!:)

Har du några fler kaniner på gården?
Kolla om dom har nå sår/märken eller något som antyder på att dom har varit i hennes bur.
Hanna, 22år, Uppsala
Men gud, ja jag skulle då säga att det e på tok för stor risk att söva ner henne :O
Kolla vikten regelbundet och kolla efter alla tecken på dräcktighet. Kolla även om det finns en uppfödare i närheten som hon kanske kan få födda ungarna hos? Så kanske uppfödaren kan hjälpt till om det skulle bli komplikationer under förlossningen, kanske att du kan få sova där oxå om du vill vara med under födseln ifall hon nu inte skulle klara det.
Vi håller alla tummarna för henne<3
P-piller? bara en vild gissning.

Stackars kaninen:'( Blir så arg på sånnt här..
#8 Finns några hopp uppf, men dom kanske inte har kullar i December? ;S :'(
#7 Ja, hennes son, och han var lös på tomten! Om dom parad dom två… :'( Hopaps han inte är könsmogen än…
#10 JA! :'(
Tycker ni att jag ska avliva ungarna direkt när dem föds?
Jag har tänkt flytta in henne i vårat lilla hus, men hon fäller jätte mycket och skulle det bli varmt för henne om jag tog in henne nu? :/
#5 Som jag sa, det såg verkligen ut som någon klippt gallret ;S
Usch fyfan rent ut sagt :@ ahh vad arg men blir! Vad har hänt med folket igentligen? :( :/
Emma
#13 Precis, Det var säkert några *pip* *piiiiiiiiip* Ungdomar! 
Hur kan man?! Fy, vad arg man blir >.<
BLIR SÅ FÖRBANNAD !
Varför GÖR MAN NÅGOT SÅDANT !? Det är dumt och egoistiskt, kan man inte få ha sina kaniner på sin gård utan att folk ska komma och förstöra på ren svenska ! Är du säker på att hon är parad ?… :'(
#15 Ursch, Ja! man blir verkligen sur >.< :'(
"16 Nej, men hon hade kala fläckar så det såg verkligen påtvingat ut + att hon hade sår :'( Ursch….
Shit! Jag tycker att du ska gå och testa kaninen hos en veterinär, men det kan ju ha varit ett rovdjur…

ja jag tycker oxå du ska gå till veterinären. asså jävla idiot ungar eller vem som har gjort det jag blir fan arg jag lovar jag skulle slå ner dom om jag visste vem det va!!
/Elvira :D

men om det var ett rovdjur skulle jag ta pappas hagelbössa.
/Elvira :D
Men dom hade klippt.. det är det som e så läskigt! Jag bor i villa område.. så rovdjur.. jag vet inte 
Fyfaan .. Jag fattar inte hur någon kan göra nått sånt! Kan man polisanmäla sånthär?
#22 Tror det, men vi har ju inte sett vilka 
Fy tusan vad lamt av folk. Om du vet med dig att någon verkligen klippt upp buren och försökt skada kaninen så kan du polisanmäla det. Hoppas kaninen inte är dräktig nu….
Håller tummar och tassar !
#24 Kan fast man inte sett vilka? 
#25 Ja det kan du. Dem registrerar det och händer det igen för dig eller andra grannar så blir det utredning och polisen kommer hitta dem som håller på ifall det rings och anmäls igen.
#26 Gud vad bra! 
vad trött jag blir på sånna dumma människor -.- man kan inte ha nått ifred!
Ibland undrar man om folk verkligen tänker med huvudet och inte bakdelen sin. Så oerhört korkat så det inte finns ord!
Not your mom, not your milk.

Vissa människor verkar sakna respekt och vetenskapen om vad som är "mitt och ditt"
Hoppas verkligen inte hon är parad! förstår att du är jätteorolig :/
the vanity, it becomes insanity
#30 Om dem endå kunde tänka sig för innan dom gör något.
Ja, men det är 50% chans att hon är det. Nätet var öppet, han lös… :/ Hoppas, är det enda man kan göra!
Nu kom jag på något! Läste någonting här för ett tag sen och det var att om man drog ner på maten för en dräcktig kanin så kommer ungarna inte fortsätta växa utan tas upp av kroppen för att kaninen behöver näring eller så ju. Tror det var Thumper-KG (?) som skrev det. Du kan ju iallafall skicka ett Pm och fråga :)
Emma

F *** ! Vad tror folk att dom har för rätt ? att göra vad dom vill?
blir så argh när det händer sånt.
Hoppas det går bra och jag önskar dej all lycka !
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Nu har jag inte läst hela tråden, så jag kan ha missat något, och sen har jag inte sätt hur buren ser ut. Men är du säker på att det är någon människa som klippt upp nätet? I sommras slet en hund upp gallret på en av mina burar (det såg ut som någon klippt i nätet). Så det kan ju ha varit något djur…
Men verkligen jättetråkigt vad det än är som har hänt. Fruktansvärt om någon människa gjort det. Hoppas allt går bra med henne :(
hur har det gått?
Hej igen, Smulan har repat sig men det verkar som det blir ungar :(. Man får vänta och se. Vi har även anmält händelsen.
#34. Det var klippt som en ram. hälften av nätet kvar på buren sen en fyrkant som var ur klippt.
hmm jobbit.
när kommer dom isof ?
#37 Mellan 7-15 december. Om ni undrar varför jag skrev 15 december så är det för att veterinären sa att hos gamla kaniner så växer fostren långsammare och det kan dröja cirka 7 vecka mer så hon kan föda på dag 40. :/
#38 "7 vecka mer" menar du inte "7 dagar" :P
Menade 7 dagar :)
Borttaget
Hopaps allt går bra!!
Not your mom, not your milk.
på hundar tex kan man ju ge abortsprutor går det inte till kaniner också ??
*håller tummarna å hoppas på de bästa*

Herregud, vilka idioter det finns =(
Jag håller tummarna och hoppas på det bästa. Det här fixar sig, jag lovar!
Hur har det gått? Är hon dräktig?
#47 Har skrivit det längre upp för 4 dagar sedan

fyy f*n va hemskt!! :'( :'( :'( usch jag blir TOKIG när sånnt här händer!!

Jag var med om en liknande sak en gång…
Jag hade min angora tjej i uteburen och en vacker dag när jag öppnade så låg där 7 små ungar..
mycket märklig händelse.. Jag kände inte ens någon som hade kanin i närheten, Hon har inte vart på rymmen elr liknande. Och jag hade haft henne i min ägo i över ett år när ungarna plöttsligt hade kommit..
Knappast att en hare hade öppnat bur dörren hoppat in och parat sig och sedan hoppat ut och stängt dörren.
Får nog aldrig reda på vad som igentligen hade hänt..
Men vad får någon ut av att smyga sig in på tomten med sin han kanin och släppa in den i buren ?
Vi satte hänglås på buren efter det.
#32 Så skulle jag absolut inte rekommendera någon att göra, vem kan ha gett så urbota dumma råd? När det gäller gravida människor så kan man själv vara i stort sett undernärd och barnet i magen får ändå den näring det behöver. Tror säkert att det samma gäller djur. Det enda som skulle hända är alltså att kaninen skulle må ännu sämre av en dräktighet än vad den gjort med rätt utfodring.
Flytta burarna så ni har bättre uppsikt eller ställ dom i låst bod om ni har det.
#51 jag sa inte att hon skulle göra det. Jag vet ingenting om det jag har bara läst det en gång. Är inte ens säker på att det stod så heller.
Emma

Så hemskt!
Vad ser du för tecken som du tror tyder på att hon är dräktig?
Jag har också en hona som heter Smulan och hon hittades för ca 1 1/2 månader sedan inne hos en hane i hans bur.
Men det var ingen som hade flyttat henne utan hon hade själv lyckats ta sig över men iallafall så är hon snart 6 år. Jag var jätte orolig för henne men pratade med flera uppfödare och dom sa att om hennes kropp inte skulle vara frisk nog eller ha orken att få ungar så skulle hon gå tom. Hon gick också tom och allt är bra med henne nu.
Så om henne kropp är stark nog att klara av att ha ungar och hon får dom så kan det bli problem att föda dom men hon borde klara det ganska bra efter som att hon då vart dräktig.
Jag hoppas att det går bra och att hon är tom.
Och om det blir ungar är mitt råd att avliva dom på en gång då det tar jätte mycker på krafterna för en kanin att ha ungar som diar.
#53 För att jag känner henne så mycket. Nu är magen jätte hård. Det har ju snart gått 3 veckor.
Jo jag tänkte avliva dem. Men jag hoppas hon föder döda ungar…

Hoppas allt går bra!
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

#50 Kaniner kan inte para sig med harar 
Hur har det gått. blev det några ungar
Ja det undrar jag med, de måste ju ha kommit nu om det blev några.
undara också hur det har gått
undara också hur det har gått
Den 10 December Alltså för 13 dagar sedan så Födde hon 3 kaninungar. Alla var döda vid födelsen. Nu ligger dem Begravda på tomten!
Smulan hon klarade sig men hon tappade jätte mycket hull och muskler (hoppkanin) Hon vägde 3,2kg nu väger hon 1,5kg!
Hon har även flyttat ihop med sin son nu :) (han är kastrerad)
Jag bifogar en bild jag tog för 1 dag sedan :P

Usch! Det är så hemskt! Jag fattar inte att man kan göra så.. Att det finns så mycket ondska ute i världen.. :(
Jag fick som en video/bild av den otäcka händelsen och jag förstår verkligen hur läskigt det borde ha varit att se sin kanin ligga helt sönderstressad. Jag blir helt galet arg när jag hör sånt här!!! Hur kan dårar göra detta?! Fyyy skäms!!
Det är så himla tråkigt! Men det är ju tur att Smulan lever nu.. Det är ändå tragiskt detta… Jag hoppas att hon kan få gå upp lite i vikt nu. Tycker jättesynd om er..
Hälsa Smulan att krya på sig!

Jag har hört att man ska dra ut ungarna om honan ska föda när hon är för gammal. Ungarna klarar så klart inte sig, men honan klarar sig.
Det kan vara någon som har klipt upp nätet och släppt in sin tama iller där inne, det kan vara den som skadat kaninen (bara en gissning).
#62 läs #60

gud vad hemskt! Man fattar inte hur folk tänker! Hoppas Smulan blir bättre snart!
skönt att det har gått bra änså länge..
j-a idioter till människor de finns .
en god jul till er

skönt att det gick bra iallafall :)
men har folk svårt att förstå med deras förkrymta hjärnor?! man har ju lust att ta två stora stenar och splach !
men somsagt, tur att det gick bra och godjul :)
God Jul På er med! =)
#66 Joo, det vill man ibland.
#65 Ja, Fast hennes vikt problem kan bli farligt sa veterinären. Allt muskel tappande och så..
Vilken tur att allt gick bra, menar inte att det var bra att ungarna dog men att hon klarade sig :)
Vad skönt att allt gick bra :)
Att hon klarar sig menar jag.
Fast det var lite "synd" att ungarna var döda, eftersom honorna oftast får kämpa mer med att få ut dem då..
Ibland undrar man hur jävla korkade människor kan vara -.-
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#50 men någon kansle har öppnat buren, släppt in en hane, stängt buren igen. Är det troligt? Kan inte har para sig med kaniner?? o.o
#70 - Tråden är från 2008… ;) hehe
Kram Tilda!
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
Hehe oj ;) såg det nyss XD
#70 Tråden är 4 år gammal ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus