Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 688 ggr
[Tilde]
0

Normalt beteende?

Satte ihop Willow och Charlie idag ute på balkongen. I början nosade de bara på varandra och var riktigt nyfikna (framför allt Willow), men sen började hon jucka mot Charlie! Är det normalt? Vill hon bara visa vem som bestämmer eller kan det skapa problem? Förvånad

Katten_
0

Det var det jag sa om Kiara jucka på Cornflakes! HAHAHA :)

Ne de är normalt även om de är 2 tjejer :) Lycka till med juckandet nu då! Det försvinner…!

/Christel & kaninerna! Glad

[Tilde]
0

#1 Jag vill verkligen inte att de ska bråka! Willow jagade Charlie lite för att kunna jucka mot henne -.- Ska man låta dem göra det eller vad ska jag göra?

[Juliaammouri]
0

är charlie en kille?

Katten_
0

Ja, samma sak hände för mig. Men jag lät Cornflakes springa efter henne, och kanske efter några timmar sluta dem :P Cornflakes är kastrerad, men Kiara ville ju, så men lite jagande så ja. Men de slutar sen! ta de lungt bara ;)

[Tilde]
0

#3 Nej det är en hona, de är båda honor, 9 veckor båda två.

#4 Jag tänkte att eftersom båda är honor handlar det inte om PARNING, de är ju så små dessutom… men jag hoppas att de bara försöker komma fram till vem som är "the boss" :P

Katten_
0

Ja, det också. Men de kan göra det genom att Willow visar att hon "äger" Charlie :)

[Juliaammouri]
0

Antagligen kanske willow vill visa att hon bestämmer över charlie.så hände det mig också förut men det går över!

[Tilde]
0

#6 Ja precis, att de är ett dominant beteende. Går det över alltså?

Katten_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det gör det ;) Efter Kiara och Cornflakes "gjorde det" så blev de bästisar och Cornflakes slickar henne hela tiden och tvärtom! :)

[Tilde]
0

Aww hoppas det blir likadant med Charlie och Willow :) Just nu släppte jag in Charlie i buren så hon får äta i fred (Charlie är utlåst på balkongen ett tag).

Katten_
0

Det blir de säkert ;) de blir små BFF :)

[MiniPim]
0

Precis, eftersom Willow har bott där längre än Charlie så vill hon visa att '' detta är mitt revir '' det kommer försvinna och är inget farligt. :)

[EllenAlicia]
0

kolla på en video på rabbit101 på youtube den heter ty bonding :)

Katten_
0

Håll dig till ämnet :)

[EllenAlicia]
0

#14 jag?

Katten_
0

Ja :P Men nu fatta ja.

[EllenAlicia]
0

hah, ah :) bonding betyder ju bindning ;)

Clariiz
0

Lite "gnabb" kan man räkna med i början :) Även lite senare när de blir könsmogna och ibland även senare i livet. Det får man räkna med. Men honor brukar aldrig skada varandra mer än att rycka lite tussar någon gång.
De brukar väldigt snabbt bestämma vem som är ledare. Så låt dem hållas :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Katten_
0

Just precis, :) #18. Kiara DROG av päls när hon försökte para sig me Corny :)