Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 968 ggr
[Tilde]
1

Willow är en GRIS!

Städade precis Willows bur eftersom Charlie kommer hem imorgon (♥) och jag inte vill att det ska lukta för mycket Willow… Herregud säger jag bara!

De första två dagarna var hon jätteduktig och använde sin toalett, men nu ser hon HELA BUREN som toalett! Kiss och bajs på både övervåning och undervåning, t.om. på hennes sovplats!

Bestämde mig för att lägga min helt awesome "kattsand" (ekologisk som går att spola ner i toaletten och som inte är farlig om de skulle få i sig något) i hela buren. Täckte övervåningen med halm också, men på bottenplan finns endast kattsanden. Nu slipper jag rengöra lika ofta också, great success! Guld i mun

Klara.b
0

Haha!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[Tilde]
1

Hur ska jag göra för att få henne att använda toaletten, eller i alla fall undervåningen?

PrinzeZz
1

hur gammal är hon? bebisar brukar kunna göra ifrån sej lite överallt, "rumsrenheten" kommer med åldern

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Tilde]
0

#3 Hon är ca 9 veckor nu i helgen… Aww så då måste jag väl vänta tills hon blir äldre :( Tycker bara det är så jobbigt med bajs överallt i hela buren! Så mycket också! xD

valorous.kid
0

Ja det blir mycket XD

Qepta
0

Mina kaniner har blivit rumsrena väldigt tidigt. Joshi som är egenuppfödd blev rumsren vid 8-10 veckors ålder. (ibland hamnade några pluttar utanför lådan).

Hararna tror jag inte var rumsrena när jag fick dem, båda är troligt duktiga på att använda sina lådor. Honan blev rumsren väldigt tidigt, hanen blev rumsren när han fick flytta in till oss.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[MiniPim]
0

#2 Prova att lägga bajspluttarna där ^^

[Tilde]
0

#6 Hur fick du dem att använda toaletten så bra? Förvånad

Qepta
0

#8 La i massor av pluttar i deras toaletter och en hel del nerkissat bottenströ. Satte höhäcken över toan så att de kan sitta i toan och äta samtidigt. Kaniner gillar att äta och göra sina behov på samma ställen. (I vilket fall alla jag haft) Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Tilde]
0

Jag försöker också att lägga bajset i toaletten, men det funkar inte så bra än :/ Får nog fortsätta med det ills hon lär sig!

Qepta
0

#10 ad har hon för toalett? Har haft 1 hörntoalett men den kaninen gillade den inte alls så alla har kattlådor nu och de tycker jätte mycket om sina toaletter!

Stor toan i skuggan?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

valorous.kid
0

Backy gör det mesta i lådan men ganska mycket hamnar utanför ändå… Kan man få honom helt rumsren? Han är utekanin. Ska jag göra på samma sätt?

[Tilde]
0

#11 Ja hon har hörntoalett på nedervåningen (fast jag bryr mig inte om hon använder den, bara hon går på toa på nedervåningen och inte där uppe)! Hon använde toaletten bra den första dagen och någorlunda bra den andra, men sen slutade hon.

Hela buren är i skuggan, hon får aldrig direkt solljus på buren. :)

Hell
0

#13 Hur ofta städar du buren? :) Hon är väl ganska liten din kanin, så olyckor händer. Då kanske det inte gör nåt om man är lite överdriven med städningen i början och ser till att allt luktar rent förutom toaletten, så tror jag hon fattar ganska snabbt.

Så fort det blir nåt där det inte ska vara så är det bara att ta bort det, det spelar nog ingen roll om du lägger i det efterhand i toaletten om det finns flera ställen som luktar så. :) Bara att ta bort det värsta nån gång om dagen.

Att göra så har funkat bra för mig i alla fall. :) Sen efter ett tag kommer du inte behöva göra så utan hon kommer förstå ganska snabbt. Men sen väljer de ju sina egna hörn också, så det kanske inte blir på nedervåningen. Får hoppas!

Är Charlie här nu? ;)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[Tilde]
0

#14 Storstädar (byter underlag osv.) en gång i veckan, men brukar ta bort allt bajs jag ser och lägga i toaletten… men  det är dock inte alltid så lätt att se det i halm :( Hoppas de lär sig!

Japp, Charlie är hemma nu! :D Hon och Willow är så nyfikna på varandra, det är riktigt roligt att se. ^^ Ska ta bilder lite senare!