(S) Lejonhuvade kaniner!
Hej! Jo det är så att en i min klass har tänkt avliva sina kaniner! En av kaninerna är väldigt ung! Och jag undrar om det finns ngt intresse för dom små underbara sötnosarna! Hon tänkte avliva dom för att hon inte orkar med dom! Jag tycker detta är jätte hemskt! Tyvärr kan jag inte ta dom själv. Hoppas någon är intresserad så kaninerna slipper avlivas! / julia12313 & Lilliiz99, bilder kommer snart! Dom är lejonhuvade kaniner 1 ung hane och en lite äldre hona
Man vad hemskt :S Kan hon inte sälja dem eller ge bort dem bara?? Vem fasen skaffar djur för att sedan avliva dem när man inte vill ha dem längre? Ursäkta, men jag blir upprörd över vissa människors syn på djur 
Ja vi sa att vi kunde ta dem så dem slipper dö hon sa kanske men vi har ingentnans att ha dem:( så vi försöker hitta någon snabbt
Jag tycker också det är hemskt. Därför försöker jag rädda dom små stackarna. Hoppas verkligen ngn finner intresse! Dom är hur mysiga som helst ;)
Jag hade gärna tagit emot dem om jag hade plats och bodde närmare :/
Usch, såna ska inte ha djur om dem bara tröttnar på dem!
#4 var bor du da vi kanske kan frakta dit en eller två kaniner?
Lägg ut på blocket och allt! Hatar när människor gör så, bara tröttnar snabbt.

/Christel & kaninerna! 
#6 Danmark, norr om Köpenhamn :P Men har inte plats för tillfället då jag bor i lägenhet :(
Så synd. :( dom är verkligen mysiga och fina
Vore bra om ni skrev ut vart dem finns?:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dem finns i stockholm (Sollentuna)
Skulle gärna vilja veta lite mer om hanen, är ev. intresserad.
Har lektion nu återkommer med information
Kl 2 ska dem avlivas :(
Hanen är 2 år. Brun vit heter ton ton
Idag?? Kan ni inte säga till tjejen att ge bort dem eller sälja dem istället? Hon tjänar dessutom pengar på det…
Har försökt hennes pappa har åkt nu :(
Awww stackars kaninerna!!! :( Hoppas hon aldrig mer skaffar husdjur!
Men va??
Man tar inte kull eller varken skaffar sig djur om man inte har plats och ska avliva dem. Hälsa henne att jag inte tycker det är så smart, hon får sätta igång med nya burar. Och att du som är hennes kompis tänker på hennes djur, det är superbra men hon får ju ta och göra det själv. 
Duktig du är, lycka till!
#19 grejen är att JAG inte har plats för sötnosarna. Hon hade mycket plats men tröttnade helt enkelt på dom. Jag är super upprörd över detta och förstår inte vrf hon inte vill sälja dom. Jag har sagt till henne och bönat och bett. Men vid detta laget är dom nog redan avlivade.
#20 Du kunde bara ha haft dem hos dig ett tag till dem blev sålda.
Det är hemst att hon inte villle ge bort/sälja dem, men bättre att dem blev avlivade än att dem bara skulle sita i sina burar.
Kan inte du ta hand om dom åt henne?
Du kan ju åka till henne och ta hand om dom tills dom säljs :)
21# jag sa det till mamma men hon sa att det inte gick och att det var tjejen från klassens föreldrar som ansvarar för det. 22# ja jag sa det men hon var fast bestämd på att avliva dom :((
#23 Jag skulle säga åt henne på skarpen att djur är inga leksaker man kan kasta bort när man är trött på dem, utan dem är levande varelser!!!!!!
MEN USCH!
Min kompis ska avliva sin kanin för den har rivt henne och jag tar gärna emot den ''men det är bättre att den ska få vila i frid'' ah för ingenting liksom, dumma människor D:
#25 Ska du få ta den eller? :)
#26 Nej -.-
#27 Jaha du pratar om TS? :P
#28 Nää, ksokj hahhaa, min kompis kanin, jag får inte ta den för hon vill inte att nån annan ska äga den :P
#29 Så hon ska avliva den?, så himla bortskämd unge!
#29 Wtf, det är typ som "jag ser dig hellre död än med någon annan"-principen -.-
#30 Ja, idioter liksom. Och jag vet vad ett BITmärke är inte ett rivmärke!
#31 Va?
Jag menar inget illa alltså, jag skulle gärna tagit emot kaninen, tyvärr så får jag inte det för henne._.
#32 Alltså personen som tänker avliva den istället för att ge bort den.
#33 Ja, förstår inte hur man kan tänka så.
Hon sa ''men nej du får henne inte för jag vill inte att hon ska vara hos någon annan för hon är van vid mig och hon får det bättre i himlen''.
Man avlivar inte en kanin för inget?
#34 Blir så arg att jag inte vet vad jag ska skriva……jag skulle prata med hennes föräldrar och säga åt henne att jag inte ville vara hennes vän längre.
#35 För tillfället iggar jag henne lite gran. Hatar små fjortisar!!!
#36 Bra! Försök övertala henne på något sätt !
#37 Håller med man avlivar inte en kanin för något simpelt som ett rivmärke. Hade jag gjort det hade jag inte haft några kaniner nu alla river mig ibland. Fy nej hon borde inte ha djur. Hoppas du kan övertala henne.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Har gått efter henne hela skoldan. men hon är " mini fjortiz" så hon säger altid nej nej nej. Tillslut övertalade jag henne. MEN SÅ FICK JAG INTE FÖR MAMMA
. Är inte hennes vän heller, hur skulle jag kunna vara det? Men nu är det iaf över. hon har redan avlivat dom. Är så ledsen. Jag "kände" hennes kaniner och dom var underbara! så gosiga och nyfikna. RIP.
#39 Nu går jag och slår mig i väggen. 
:(
Hoppas inte hon skaffar fler djur, då borde hon anmälas :/ Man avlivar inte friska djur, så är det bara, då är man inte sund i huvudet anser jag.
#42 Att göra det bara för att, när någon annan vill ha dem, låter ganska märkligt…
#43 Ja det tycker jag med. Helt galet fel :/