Kloklippning
Jag klipper aldrig klorna på mina kaniner, har aldrig gjort det häller ngnsin som jag kommer ihåg, men har klosax hemma ifl ngn klo bryts, Jag anser inte att det behövs klippas men ska jag göra det endå?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Det beror helt på hur klorna ser ut. Jag har sällan klippt klorna på min ena kanin pga att han ofta är ute och gräver i marken och på så vis "klöser"(kommer inte på något annat ord för det) sina klor.
De andra som inte gräver lika mycket får jag klippa klorna på iblnad.
Kastanjegårdens Kaniner
Pigge har ju ute bur så hon kan gå in och ut som hon vill, och när hon e ute gräver hon i sina hållor hon har säkert 10 st^^
// Hanna
Jag klipper ca en ggr/månaden jag med, dock är ju inte mina kaniner så mycket med att slipa klorna.
Not your mom, not your milk.
ok
// Hanna
Klipper när det behövs, vilket är ca en gång i månaden.
Jag klipper på mina 2-3 gånger om året, har aldrig behövt göra det oftare än så. De är ute väldigt mycket på kuperade underlag så de verkar slita ner klorna ganska bra själva.

jag klipper kanske en gång varannan månad. det behövs inte oftare eftersom dom bor ute och gräver en massa :P
// Ludde
hehe ok men tror nog inte jah behöver klippa als då har inte klippt pigges på 3 år^^
// Hanna
Jag klipper lite då och då, när det är dax. Fast ena kaninens bakklor har vi aldrig klippt. Tog henne till djuraffären första gången för hon sprattlade så när vi försökte klippa och även där så tyckte man att bakklorna var ok.
Min andra kanins klor växer massor så där får vi klippa lite då och då. Men tar det när vi ser det. Kollar dem ibland och då märker man om det behövs eller inte.
ok, Kom på att vi inte ens klippte pigges klor när hon var liten men vi gjorde det med dom andra ungarna som skulle flytta^^ men det hr ju inte behövts enu^^
// Hanna
jag tycker du ska göra det 
Klipper inte heller, eller typ någon gång om året kanske. :P
Om du vill kan du ju ta ett kort på klorna så kan vi hjälpa dig att avgöra om de är lagom långa. Gräver hon så mycket kanske det inte behövs, man klipper ju inte klorna på vilda kaniner
Jag har innekanin så jag får klippa ganska ofta!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Ganska gammal tråd:)
// Hanna
Haha oj, det glömde jag kolla på!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#13 Så sällan?! Då hade mina kaniner haft sjuk långa klor trots att dem gräver mycket osv :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du behöver apsolut inte kilppa klorna om du inte vill det! Kan dock vara bra att ha någonting i burren och dom kan slipa ner klorna på tex en sten.
#17 Ja, tycker inte det behövs.
#19 Ok har du något speciellt till dina eftersom du inte behöver klippa så ofta?
Mina gräver en massa osv
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Av någon anledning så blir klorna på mina Rexar jättefort långa, medan dvvkorsningen växer extremt sakta:P
Så behöver klippa jätteolika på mina..
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#20 Nej, men egentligen och dem självs inte störs av det och inte jag heller så tycker jag detär on ödigt att klippa :)