Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3988 ggr
[Tilde]
0

Botten till utomhusbur

Jag har en utomhusbur med öppen botten, men eftersom buren ska stå på balkongen behöver man något att ställa den på, t.ex. en matta eller träplanka. Vad skulle vara bäst?

Jag vet att trä isolerar bättre, men å andra sidan kan jag bara stänga undervåningen på vintern om det skulle bli extremt kallt (vilket det inte brukar bli här i Danmark).

En slags plastmatta kanske är bättre i längden, eller vad tror ni? :)

[Northbridge]
0

Skulle du nu ha gräs skulle det ju funka att bara ha nät under… Annars kan du ju köra på kanske någon fuktighetstålig matta (samma material som t.ex regnkläder?) i och med att det inte står någon information ifall dina kaniner går på toalett eller inte. Sen kan du ju bara täcka med massa strö/spån och hö/halm. :-) Borde funka! Flört

[Tilde]
0

Vi köpte en matta och la den uppochned, eftersom den är plastaktig på undersidan :) Men eftersom min kanin nyligen bestämde sig för att hela buren är hennes toalett, har jag lagt ett ekologiskt kattsand överallt! Mycket smidigt!

[Northbridge]
0

#2: Lägga ut en bild och visa hur det ser ut? Blev nyfiken! :-)
Min/familjens kanin har vi också använt majsströ/kattsand till, och det passar alldeles utmärkt. Sen till vintern kan du ju ha en plastmatta eller något annat isolerbart uppspikat inne/utanför buren ifall du ska ha ute henne året runt.
Lycka till :-)

[Tilde]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser buren ut just nu (ibland använder hon toaletten, så jag har kvar den utifall hon skulle bestämma sig för att bli rumsren).

Hon bor på balkongen… Jag funderar på att köpa ett "burskydd" till vintern, som isolerar, men vi får se. Det blir ju inte så extremt kallt här i Danmark. :)

[Northbridge]
0

#4: Nej, jag vet det, min systers man kommer ifrån Danmark.
Men det ser verkligen jätte fint ut! Lite sugen på att själv skaffa en kanin i sommar, när jag flyttar till Norge, om jag nu skulle få det… Obestämd

[Tilde]
0

Jahaja :) Var i Danmark kommer han ifrån? Min pojkvän är ju också dansk och han är anledningen till varför jag bor i Danmark.

Tack! Tycker att buren passar väldigt bra på balkongen och lilla kaninen stortrivs! Jag tycker absolut du ska skaffa en om du känner att du har tid och kärlek till det Skrattande

[Northbridge]
0

#6: Har en kanin nu, men som du säkert har läst om i en annan tråd är hon kanske sjuk och vi ska i vilket fall som helst inte ta med henne upp till Norge. Så.. (:

[Tilde]
0

#6 Aww ja, hoppas hon inte är sjuk! Jag tänkte mer om du skulle dit för att arbeta/plugga och om du hade tid med en ny kanin då.. Men det kan ju vara svårt att helt plötsligt inte ha någon när man blivit van vid det.. :)

[Northbridge]
0

#8: Jo, precis.. Men vi får väl se. :-}

Katten_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4, superfin bur Tilde! :) blå är min favvofärg! Har precis en sådan bur! men här jag visar på bild, har inte samma färg. men annars lika dant med ramp och modell, FÖRUTOM att de är "underlag" med utdrag bar låda på båda planen!

/Christel & kaninerna! Glad

[Tilde]
0

#10 Åh, smart! Kollade på en sån bur, men hittade ingen till bra pris! Så då bestämde jag mig för den blåa :) Men jag kanske köper någon liknande den du har i framtiden! Flört

Katten_
0

Ja :) Vad hittade du för pris? Kyss

[Northbridge]
0

#10: Min farbror och hans fru kör på den buren också! :-}

[Tilde]
0

De kostade över 1000 danska kronor… hittade min till 599 danska dock :)

Skulle inte säga nej till den här: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/mest_populaere/186876 haha den är jättesöt!

Gillar också denna: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/mest_populaere/226576 men som sagt är priset ganska högt… :/

Katten_
0

Haha ja :) 1a var så söt :) Andra är till stora kaniner ju :) 
Min kostade 1600 svenska kr, så. :P