Lite råd?
Jag vet imte riktigt vad jag vill göra, avla, hoppa eller kanske vara ett sånt där jourhem… Jag ska iaf. Prova avla genom att låna en kanin och ta en kull. Jag har läst mycket om Avel och vet hur jag ska göra. Jag har råd och tid. Hoppning tror jag inte att det blir då jag bara har en kanin(för tillfället)som är 2 år. Det dkulle vara kul att vara jourhem! Men jag kan bara ha utekaniner isåfall och inte så många åt gången… Skulle man kunna prova? Kanske bara i några månader eller så. Om man är et jourhem bör man väl ha fler burar? Tid är inget problem men jag har bara en bur och uteburar är väl rätt dyra? Jag bor i stockholm om ni undrar ;)
Hoppa är roligast :P Tycker ja
/Christel & kaninerna! 
Jag hoppar lite ibland för nöjes skull mrn Backy men villl nog inte liksom satsa på det och tävla jättemycket och så. Kanske någon tävling dock.
Jourhem kan vara svårt då man ofta kan få kaniner som inte är tama, människorvana eller helt enkelt otroligt argsindta…
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#3 mm, jag vet men jag tror att jag klarar det. En av mina kompisar hsde en jätterädd och arg kanin men på något konstigt vis lyckades jag få den någorlunda tam… Dedsutom vill jag prova med en sån kanin.
kaninJourhem är nog för lite mer vana kaninägare, du har väl bara haft en kanin?
#5 jaa du har nog rätt ;) ja men jag har varit med kaniner mycket eftersom dom flesta avmina kompisar har kaniner. Det blir nog hoppning och så ska jag ju hyra en kanin och ta rn kull.
Första gången jag startade i hoppning så var Ziri 4 år, och hennes son Tintin 2 år. Vi tog inga placeringar, vi hoppade för att det var kul, lyckan var total när vi kom igenom banan. Aldrig mera än 4 fel som mest.
Efter ett par starter så köpte jag mig min första hoppavlade kanin, en harkorsning, och med henne tog jag pinne efter pinne.
Att han är 2 är inget hinder. Mina kaniner jag började med var små 1,5 kgs lejonhuvade kaniner med minikorta ben ;).
Börja hoppa! Definitivt!
Avel är kul, visst, men det finns inget mysigare än att skapa starka band med sin kanin på hoppbanan!
det blir nog hoppning iaf. ;)men ska ju som sagt låna hona och prova :)