mat till kaninerna
Vad ger ni era kaniner för mat? och finns det nån speciell anledning till just den maten??:)
Jag använder carrier kanin och marsvin.
Använder den för att kaninerna gillar den, och för att hullet håller sig bra på dem.
I min granngårdenbutik finns bara detta foder, samt Stampe och Lottie.
Men, det är detta foder de gillar bäst :)
Edit: Självklart får dem hö också! 
#1 okej! är det i pelletsform? :)
Hö och hösilage som bas. Detta för att jag får gratis hösilage, men har osäker tillgång så jag varierar mellan hö och silage beroende på om vi har silage hemma. Silage går före torrhö pga hållbarthetstiden. Våra kaniner klarar bytet utan problem.
Som pellets ger vi Versele-Laga Cuni Complete. En av tre märken på den svenska marknaden som uppfyller kravet på att ha minst 20% fibrer. De andra två märkerna är Oxbow och Versele-laga Cuni Pro. Att det blev Cuni Complete beror på att det är lätt att få tag här. Finns på både Arken Zoo och Djurmagazinet. De ca ½ dl per dygn. På vintern får de lite mer på sommaren mindre eftersom de annars tjockar till sig under sommaren och magrar av på vintern.
De får även torkade örter under vinterhalvåret, just nu inte så mycket utan nu är det snarare gräs och färskt grönt som gäller.
ca 3-4 ggr i veckan får de grenar, vi varierar mellan olika grenar.
ca 3-4 ggr i veckan får de färska grönsaker eller frukt. Oftast det som blir resterna från vår middag.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Svenska foder kanin&marsvin och hö.
Tycker det helt enkelt är bäst till mina plus lätt att få tag på.
Testat Carrier men det fungerade kasst här.
Sedan får mina grönsak/frukt 1-3 dagar/vecka. Och nu vår/sommartid får dem grönt utifrån såklart :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
svenska foder kanin&marsvin och hö som dom får mest av.
Mina kaniner älskar det och det är bra:)
#2 Japp, pelletsform :)
Selective science kaninmat med 23% fiber :) sen ger jag ängshö och maskrosblad. Speciellt bladen är väldigt uppskattade, bättre än frukt och grönsaker t.om.! haha
#7 Har selective också över 20% fibrer? Det låter bra. Ska nog kolla in det fodret också.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Sed och hö från mormor och morfars lagård
Potatisblast, morötsblast…osv
Allt det gröa som finns att äta på sommaren!
#8 Ja jag köpte det hos Djurmagazinet :) Fast det är ganska dyrt, 249kr för 3 kg! Dock kostade samma påse 289kr på Arken zoo!
Använder Edel, mäst för att det är det som finns i min närmaste lanthandel(eller vad det heter) + att det är billigt och kaninerna gillar det:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Mina får Rabbit Royale och det funkar finfint på dem. Att de får det är för att de gillar det och funkar bra på det.

Min kanin får hö som bas. Som kraftfoder får han Rabbit Royale. Jag har precis börjat med det fodret, så har inga åsikter än - men kaninen gillar det iaf.
Mina får hö (såklart) och Oxbow Bunny Basic T utblandat med lite torkad nässla och groblad. Dessutom har de alltid grenar att gnaga på. Jag valde det fodret för att jag hört mycket gott om det och har mycket fibrer. Både jag och kaninerna är nöjda med det :)