Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 5603 ggr
bambiiii
0

Puss på munnen

Låter ni eran kaniner pussa er på munnen? Bambi slickar mig helaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tiden! ska se om jag kan ladda ner ett klipp om ni vilL?

I början var Bambi riktigt rädd för att pussa mig på munnen, kanske troddde han att jag skulle bita honom men nu bryr han inte sig! jag litar på honom till fylla ibland nafsar han på min mun men det gör aldrig ont utan bara kittlas <3

Min plutt

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Tilde]
0

Willow pussade mig på kinden idag i alla fall :) skulle nog bita in mina läppar om hon pussade mig på munnen dock, annars tycker jag nog inte det är ok.. Tungan ute

Fridaaaa
0

Mina kaniner slicker inte alls på varkens händer eller ansikte.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
0

Min Albin gör det alltid :D

bambiiii
0

1# Haha okej ;)

2# synd? :( <3

3# Gölligt! <3

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

ulrica1983
0

Stjärna brukar komma och slicka på mig, mest på magen dock X) Men får vara lite försiktig om jag tagit på något sött eller salt eller har något sånt på läpparna(typ läppbalsam) eftersom hon kan nafsa till lite då :P

Fridaaaa
2

#4 Nä mig gör det inget, vet att dem gillar mig ändå. Aldrig haft kaniner som slickat på mig, syrran hade en som gjorde det :)

NaDa...
0

Coco brukar alltid pussa mig på munnen, eller.. han pussar mig över allt. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

minaninar
1

Han är uppe o nosar o slickar eller nafsar (o ja, det kan nypa till) fast bara om jag just ätit nåt gott.. apelsinjuice… druvor el nåt i den stilen.. då blir han som tokig. Jag önskar jag fick proppa i honom sånt, men det är ju inte bra för honom så jag låter bli. Han blev tokig när jag hade ett glas färskpressad apelsinjuice i handen.. han försökte trycka ner hela nyllet i glaset.. :D

Ibland så stoppar jag en pellets mellan läpparna.. o så får han ta den.. o jag kommer å gosattackerar ibland.. o jag kan få ge en liten puss.. men sen drar han.. :P

Slickar på händerna gör han bara när jag haft nåt gott i handen.. eller pellets..

Eller om jag har min hemmagjorda handcreme av bivax, honung o sesamolja -  men då ser jag till att han inte slickar, eftersom det inte heller är direkt sånt som kaniner ska äta. :D

Men jag önskar att han kom o slickade på mig bara för att han tycker om mig.. men nej - i varje fall inte än. Kanske kommer det, kanske inte.

Bamse 08
1

Tycker att det är lite småäckligt.

Han får slicka min hand eller något, men inte på munen.

What doesn't kill you makes you stronger.

AkaiTsuki
0

Han pussas på byxor osv men han får inte pussa ansikte osv eftersom han gillar att smaka på allting och om det verkar ätbart tuggar han gärna ännu mer x3

//Joanna

Eriikaa
0

Puff slickar inte mig på munnen. :) Skulle inte vilja att han gjorde det heller, så. :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Katten_
0

Mina kaniner gör de inte, tycker inte att de är ett dugg äckligt, men de vill helt enkelt inte. Tror de gillar mig i alla fall :)

/Christel & kaninerna! Glad

Friggeshoppkaniner
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kaniner brukar slicka på mina händer och armar, har hänt att dom pussat mig i ansiktet men det är inte särkilt ofta.

Hade en alldeles underbar fransk vädur/dvärgvädurs korsning i somras som pussades i ansiket, superduktig hoppare och galet kelsjuk. Sov faktiskt över i hans bur (200x200x100 cm hage) en gång på sommaren med sovsäck och då somnade han ovanpå mig <3 Saknar honom sjukt mycket, tyvärr dog han några veckor senare av okänd anledning, hann till veterinär och ge sprutor men det va för sent Gråter

Happy

minaninar
0

#13 vlken underbar, jag förstår att du saknar honom..hur stor blev han? vilken blick..

Salish
0

Mina kaniner pussar mig nästan inte alls. De kan ibland slicka lite på handen eller armen, men inget mer. Min förra kanin Sotis slickade överallt, på munnen också. Det kittlades jättemycket, men var ganska kul. Åh, saknar honom.

Friggeshoppkaniner
0

# 14 2011-02-17 till 2011-06-32 så ungefär 4 månader bara Obestämd

Men om du menar storleksmässigt så blev han större än dvärgvädur men fick inte "kompakt" kropp utan mer haraktig i kroppen men mer än 3 kg tror jag inte han vägde.

Zakarias
0

Mina kaniner pussar inte…än! Men våra jakthundar gör det gärna ;-)

Saeasco
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min kanin är vansinnigt kelig och pussas hela tiden, speciellt på byxor jag haft på mig i några dagar eller på mina armar. Ansiktet har hon nyss börjat våga pussa på, då jag ju är lite läskig runt munnen. Munnen har hon inga problem med att pussa om den är stängd, men bara om jag ätit något smaskigt nyss. Det är dock sällan hon får det eftersom jag inte vill ha eventuella bajsrester på munnen ;) Jag brukar skölja ansiktet om hon pussats mycket, då jag inte vet hur mycket mikrober som är skadliga för mig hon kan ha kletat på mitt ansikte.

Hon är verkligen ett charmtroll, min kanin. Hon är oerhört kärvänlig och vill pussas med mig många gånger varje dag. :) När jag var sjuk hoppade hon upp i soffan och pussades med mig en stund på morgnarna, till min stora förtjusning. Annars brukar hon gå sin egen väg för det mesta och jag får anpassa gos efter hennes humör ;)

Jag bifogar en liten video! :3

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

Lurvas11
0

Sunny slikar mig i aniktet och på händerna Glad Jag tycker att det är mysigt.

Hälsningar Lurvas11Glad

Zakarias
0

Det är gulligt när dem pussas på händerna, men ansiktet är inte tillåtet. Man vill ju inte smitta sina kaniner och man vet aldrig vars dem varit med tungan…!

minaninar
0

Jag undrar om det finns några sjukdomar som överförs mellan kanin o människa? Obestämd

Zakarias
0

#21 Vi människor kan inte bli smittade av djuren, men vi kan smitta dem. Men av typ fågelinfluensa och rabies då kan vi bli smittade!

Fridaaaa
0

#22 Jo ringorm

Zakarias
0

#23 Och det!

minaninar
0

men vad kan vi ge dem som skulle va farligt?

Zakarias
0

#25 t.ex. förkylning

Fridaaaa
1

#26 Vi smittar inte med förkylning, jag pysslar alltid med mina fastän jag är förkyld, annars skulle dem inte få mycket mat ;) Och aldrig har mina blivit förkylda, så den risken skulle jag säga är minimal

minaninar
0

Vad jag förstått smittar inte våra förkylningar till dem. Har för mig att de sällan eller aldrig får virusinfektioner, vilket våra förkylningar är. O också sällan eller aldrig har feber?

Men ok. Har man en väldigt obehaglig sjukdom kanske man ej ska pussa dem på munnen/nosen o gosa för mkt. Men är man frisk spelar d ingen roll för dem?

Man får nog göra lite efterforskningar

Zakarias
0

#27 Det är inte säkert dem blir det. Fast jag vågar inte pussa på dem när jag är fökyld. Men det är jag :)

oliiver
0

#29 jag pussar inte heller min när jag är förkyld men när jag är frisk och mår bra pussar jag honom som bara den:) och han pussar mig tillbaka. Jag vill inte ta någon risk, det är därför jag inte pussar eller håller på med honom när jag är förkyld.

/Kram Betul ♡

Stephanie
0

Svarade trots att jag inte har kanin, men alla mina djur får pussa mig på munnen, så hade jag haft en kanin hade självklart den också fått göra det Kyss

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

ulrica1983
0

Jag pussar faktiskt inte på någon om jag är förkyld/sjuk, inte bara med tanke på smittorisk, men är ju inte direkt så trevligt? ;)

Ambellah
0

haha, och jag som "lärde" mina att pussas.. dock slickar dem inte (om jag inte ätit någonting gott)  utan bara upp med "nyllet" mot läpparna. Ibland sätter jag pellets emellan mina läppar och ger dem. Tycker inte att det är äckligt med tanke på hur renliga dem är? varför tycker ni det är äckligt (ni som nu tyckte det)?? :P

Jag är som vanligt mot mina kaniner när jag är förkyld då det inte smittar vad jag hört?? Någon som vet säkert? Dock vet jag ibland inte om det är "förkylning" eller allergi symtom heller… (inte allergisk mot kanin) Jag tror att om man försöker undvika sina kaniner för att man är lite förkyld kan relationen bli "instabil" och konstig för dem. Nu lät jag som en typ psykolog men jaja.. :)

Mvh Alice och Morpen :)

Fridaaaa
1

#33 Hade det varit smittorisk skulle någon av mina kaniner varit förkylda, eller varit, aldrig hänt ;)

[Tilde]
0

Jag tror inte vi drabbas av samma slags virus, osv. som kaniner. Vore konstigt t.ex. om en människa blev förkyld för den har umgåtts med en förkyld kanin? :)

Ambellah
0

#34 instämmer ! ;)

#35 nää precis så är det nog med alla djur :)

Mvh Alice och Morpen :)

Zakarias
0

#35 Vi blir inte smittade av en förkyld kanin!

Fridaaaa
0

#37 Det skrev hon inte heller :)

Zakarias
0

#38 Jag vet Flört