Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1018 ggr
juliafrojd
0

Namn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver namn till min nya kanin.

Lite smått fakta:

De är en hona i färjen viltgul hon kommer vara märkt med stamtavla, hennes mamma:Nässla pappa:brorsan.

Jag ska hämta henne den 16:e maj då hon är lev. klar då.

Namn jag har kommit på: Xena, Zira, Willow.

Söker namn fram tills den 16:e man får ta med mina förslag om man vill att den ska heta de, skriver sen vilket namn de blir.

Sweety
0

Tycker att Chelsa och Lilly passar. :)

Mina honor heter Kim, Saphire och Primrose. ^^

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[Tilde]
0

Zira tycker jag passar bra :)

Eriikaa
0

Zira tycker jag. Det är nog väldigt unikt. :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

juliafrojd
0

Ok tack mer mer!

Sweety
0

Av dom du skrev tycker jag Willow! Vill du ha på någon speciell bokstav? :)

juliafrojd
0

nja de spelar nog inte så stor roll, men helst ovanliga namn som te.x willow, zira, xena :)

[EllenAlicia]
0

Zira tycker jag :) då min kanin heter det haha! (fick du det från min?)

CorneliaAndersson
0

x-tra, Alexi, Zirap ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Ändast_kaninavel
0

Cake, Abbey, Lilly, hopp/Hoppsan, momu, skutt, fise, löw <3 a…. det är barra att ta lite random

[EllenAlicia]
0

Kankse Zyra elr Xana

Sweety
0

Dulce är ju ovanligt, det betyder söt på spanska. Min kompis hona heter det. (: Xinnia är också fint.. ^^

Ändast_kaninavel
0

hur utalar man det?Obestämd

[EllenAlicia]
0

haha knanske lo<3 y@

juliafrojd
0

7#nej jag och min kompis satt och försökte komma på namn och då kom hon på sirap fast jag tyckte sira  lät mer passande men de blev snyggare med ett z istället ;)

Sweety
0

#12 Vet inte riktigthur jag ska skriva det.. hehe. Tyst

Typ Dolse med betoning på o. :)

Katten_
0

Gillar min kaninhonas namn, Kiara, kan man stava: Kiara, Chiara Ciara :) Hade ett gosedjur som jag gjorde i slöjden som jag älskade :)

/Christel & kaninerna! Glad

Tova.O
0

Kanske Qassi? Eller kanske Quick eller Winnie?

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Lilliiz99
0

Mamman heter Nässla då kan lillan heta tistla :D jag vet inte vad ni tycker eller du :)

PrinzeZz
1

Ska du tävla med henne? det är ju kul att ha ett lite finare tävlingsnamn och sedan ha ett smeknamn, men eftersom hennes gårdsnamn är rätt långt skulle jag välja ett lite kortare namn.

Lättast blir det om du tar t.ex. en låt-titel på musik, eller en film-titel du tycker om, men det blir inte så personligt.

Det kan vara kul att döpa kaninen till något helt unikt och orden behöver igentligen inte ens passa ihop, jag döpte en kanin till "organised confusion" en gång och de orden passar ju igentligen inte alls ihop.

Jag brukar googla runt på vad som helst och klicka mej vidare tills jag stöter på något kul namn.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Tilde]
0

#5 Willow heter min kanin ;)

juliafrojd
0

#19 nej men jag ska ställa ut henne då jag får med bra stamtavla så är hon förstås märkt, Men hoppning har jag ju muffin till och hon kommer att heta som Muffin eneboängens hmhm. efterssom dom kommer från samma ställe.

#5 Nemenoj de visste jag inte förlåt, jag trodde ärli9gt inte att du hade fått din kanin än.

juliafrojd
0

mer

juliafrojd
0

mer namn.

[alice95]
0

Zira eller Willow tycker jag :)

[Tilde]
0

#21 Fick henne i söndags :) Det är lilla Charlie jag inte har fått hem än (men jag får henne på lördag). ^^ Jag gillar #17s förslag; Winnie/Winny, jättegulligt Skrattande Funderade faktiskt på det till Charlie i början.

juliafrojd
0

Skrattande ok tack! mer förslag?

[Tilde]
0

Hallon, Berry, Summer, Alice, Baby, Belle, Ariel, Wendie/Wendy, Darling, Dixie, Coco, Sunday, Paris, London, Nana, Lala, Lily, Rose/Rosie… ^^