Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2136 ggr
Moonstrike
0

Gjort idag?

Vad har ni gjort med era kaniner idag? :)

BlackTear
0

Typ ingenting ;/ *dåligt samvete*
Var en jobbig grej som hände med en kompis inatt, så man fick inte sova förrän klockan var typ 08.00 . Och det är ju helg så man mååste ju sova länge ;P Men ska snart ut till dem och mysa/motionera =)

Moonstrike
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har..

Rufsan: diskat matskål, givit mat, vatten, morot, pinne och hö, gjort rent i buren, fyllt på med halm och toa-lätt, rastat i ca 1 timme och 45 minuter i hagen.

Biggles: diskat matskål, givit mat, vatten, morot, pinne och hö, gjort rent i buren, fyllt på med halm och spån, rastat i ca 1½ timme i hagen och 1 timme i koppel på tomten.

Idag va han i koppel på tomten för första gången. Det gick jättebra! :)

Hatasallad
0

Släppt ut dem i hagen. För det är så skönt väder!

Pinacoladas
0

hmm.. Jag har gjort väldans mycke idag :P

Opal och Honey fick sitta i hagen i 4 timmar, sen så städade jag hela buren, damsög bort allt och gjorde rent den noga, sen flyttade jag in alla kaninerna till våran stuga. Och så har jag hållt på där nere, och nu sitter jag här vid datorn :D

emmsaaan
0

Uzza. Haft henne lös i hagen hela dagen, fyllt på foder & bytt vatten. Fyllt på halm, möblerat om.

Blueberry. Har hämtat henne. Har gett foder & lite grönsaker. Har även fixat lite i buren med henne,möblerat om, gett hö, borstat & gosat.

Jojsan
0

Tog ut Cassie så hon fick skutta lös ute på gården. Gav kaninerna grönsaker. Sen fick Cassie skutta inne i ladan i hagen ett tag.

Tog sen ut Channie i sele så hon fick skutta men hon grävde mest.

Sen tog jag ut Totte i sele så han fick springa och självklart så pissade han på mig som vanligt >.<

Har gosat med dem oxå. :)

ciss
0

Fanny kom hit vid tolv. Vi gick ut & städade lite i burarna, Jimsans och Minis var värst som vanligt (bajsmaskiner). Lade in mer spån, tömde lådorna, plockade bajs, lade in nytt hö, gav pellets & vatten.

Sedan tog vi ut Jimsan & Mini i sele. Lät Jimsan springa lös en stund också. Fanny gick på baksidan med Mini & jag tog ut Essy, lös.

Sedan fick Jimsan och Mini vara i hagen medans Engla var ute och sprang i selet. Ska ta ut Engla & Essy mera ikväll :)

Och så har jag ju gosat och sånt ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

EmmA-P
0

På morgonen gav jag mat och släppte ut i hagen.

Sen städade jag buren. 

Sen kom Fanny och Emma (Emma =kanin) vid 12. Då hoppade vi med kaninerna och det blev hela 9 hinder sammanlagt.

Sen fick kaninerna vara i hagen en stund. Sen hoppade vi lite till xD Och sen har det blivit en massa gos också ^^

Lippo
0

Har inte gjort så mycket med dom idag (än), åt frukost och åkte till stan direkt. Tur så har jag mamma som kan ta ut dom medans jag är borta :) Ska gosa och pyssla om dom senare <3

Nathalieee
0

Tävlat,. alla 9 hoppisarna var med.. Gick rätt bra =) Jolly vann sin första svår start  på 0+0  =D och Eddan vann lätt klass och gick där med upp i medel =)

senna
0

Ronja, Mira och Lille skutt har varit ute i deras hagar, Sessan har sprungit lös i trädgården.

Inte så mycket faktiskt.. men kaninerna fick ju iaf komma ut, det är ju det viktigaste.

BlackTear
0

Nu har jag gjort lite med kaninerna ^^
Tog en promenad med Expo, släppte ut honorna i hagarna. Flame fick springa lös lite och sen har jag gosat med dem såklart. Städade Flames bur och sen blev det massa annat jobbigt som jag var tvungen att göra istället -.-

Ellen95
0

Idag har dom fått  komma ut & skuttat. Har bytt vatten,mat,gosat:) ikväll ska dom få lite godis^^

Naaathaaa
0

En hel del. I morse var jag ute o fotade när min syster hoppade med sina hoppkanienr. Sen hoppade jag med några av dem och fixade ltie. Nicole kom och vi städade alla burarna och så. Sen Hoppade vi med några till och sen kom Tills. Nicole hade åkt då och jag var ute hos tills o hoppa med några till. Så ja. Tills går lös i stallet nu.

[Niike]
0

Har varit borta hela dagen men ska ut sen o ge dem mat:) Då blir det o gosa lite och öva lyftning med Alpha som vanligt.. Imorgon ska jag städa och rasta^^

[chriistina]
0

I morse fick de såklart hö och vatten. Plus en bit äpple :)
Sen tog jag ut Snoffs i hagen och min mamma gosa med Pakk ^^ medans jag städa Snoffs bur. Efter typ en timme fick Snoffs hoppa in i buren och Pakk sin.
Skulle passa ungar och de ville såklart ta ut kaninerna ;) Så den ena tog Lillen och den yngsta Pakk så tog vi en tur i skogen på en timme, kaninerna fick springa i sele.
Nu kom jag hem för en stund sen och ska ut och städa Burres bur och låta han springa av sig :D
städa Pakk och Lillens bur igår så därför städas inte de idag ;)
Jo, köpte även ett nytt skit snyggt hus i trä till Pakk. Ska funka som sitthylla också och han älskar det redan!

Melvis
0

har också lite dåligt samvete ):

har tyvär inte vart med melvis så mycket. Har mest tränat cheerleading på gräsmattan.

emmsaaan
0

#16 Hur ser huset ut? Var köpte du det? :) Letar efter ett hus till Blueberry…

[chriistina]
0

#18 Köpte mitt hus i den nya djuraffären här nere. Men sett det även i andra affärer. Det va väldigt dyrt 249kr :O Men tkt det va så fint och min mamma betala halva ^^ Sen va det rätt stort också, tkr annars alla hus är så små.
Infogar en bild.

Clariiz
0

Idag har jag gosat, borstat och städat lite :). Sedan tog jag ut Ping Pong och Lollipop o koppel samtdigt. (det gör jag nog inte om x)) De skuttade åt varsit håll hela tiden :P.

Rutan gick lös en stund ute Molle och Azka fick hoppa runt i kaninhuset och sen vara ute lite i hagen.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Romana_12
0

Bara bytt vatten och mat. Eftersom hon födde ungar idag ;D

BlackTear
0

#21: Grattis gumman =) Kul!

Salish
0

Fört fick han vara ute i uteburen. (Stor Hage med tak och hus). Sedan var jag ute i skogen och byggde en terrängbana med 9 hinder i skogen. :)

sputtnick_plexus
0

Ingenting än ^^

Feliciaa
0

Inget än * gääsp *

Ute och festat igår :P

emmsaaan
0

#21 Gud, va kul! :) Grattis!

Jag har haft Blueberry i sele & i hage & har haft Uzza i hagen & ska ha henne lös snart. Har bytt vatten till båda & gett Blueberry en pytteliten bananbit & en körsbärstomat medans Uzza fick en stor bit morot. Har märkt att Blueberry älskar broccoli :)

Hanna-
0

Liam har varit lös på gården, och Zorro har fått springa lite grann på övervåningen och nu är han i sin dagshage. Jag har även bytt vatten.

Sen ska jag gosa med dem, hoppa med Liam, fixa lite i burarna och så ska Zorro få springa lös i mitt rum.

KvirrZ
0

håller på att städa burar just nu :)

- Mvh Emma

Ync
0

Jag var först över till ciss och plockade bajs, bytte vatten tittade på när de åt (L), sen tog jag ut Mini,  + sopade*

Jag ska strax ut till mina egna efter att vattnet kokat klart. :)

[linnsan123]
0

Min kanin har fått en morot och idag var det fint väder så vi hade henne ute lite i uteburen.Sedan har jag tränat Kaninhoppning och kom som vanligt.Jag brukar träna Kaninhoppning 1 gång i veckan och lydnan varannan dag ungefär.

Sedan har jag ju såklart jett henne mat, vatten och höt var slut så jag gav henne det me.

Sedan på kvällarna brukar jag ta upp henne när jag kållar på tv och bara gosa loss.Och det gjorde jag lite i morse när jag hade 5 minuter kvar tills jag skulle bege mig till skolan.

Sweety
0

Haha, 5 år gammal tråd men ja. ;)

Idag har jag iallafall tränat kondition med Loka då årets första hopp tävling snart är. :) Jag har även hoppat lite, lite med honom och gosat såklart!

Loka har fått nytt hö, mat och vatten och så har jag städat hans transportbur. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!