Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1440 ggr
Bittusmatte
0

Julklapp till ninen?

Ger ni era kaniner någon julklapp?

Kanske ni har några tips? på vad man kan ge?

Blir alltid hånad av min sambo men vadå -klart ninen ska ha julklapp! Glad

Förra julen fick Bittu en "tartlett" av hackade morötter och brytet knäckebröd serverat i ett endiveblad, krönt med lite bladpersilja, lol.

Blev MYCKET uppskattat Tungan ute

CuteJessika
0

Mina djur får alltid julklappar och dom är inne i huset och firar jul med oss.. Emmi brukar oftast få fröpinnar, trots att det är ohälsosamt men hon får ju dem bara en gång/år så :)

Mammsie
0

Mina ska också få julklappar i år…

• Rocky ska få sele med koppel från Rabb-it.
  • Texas ska få en korg från Ikea.
  • Diezel ska också få en korg från Ikea.

Och bananer och några russin till alla förstås! Glad

Kristall
0

Ja, du… jag har redan gett några julklappar, jag! Oskyldig

En sele som Curry & Tingan delar på, eg skulle Tingan & Pantouffe dela på den men Pantouffe är för liten. ._.
Och ett koppel med den, då. Bästa kopplet någonsin, faktiskt! :D

Sen ett täcke till Currybusen när det blir för mkt klumpsnö så det inte fastnar i hans päls. :P

Tror det blir Curry som ska få en salladsboll också. :) (Bortskämdaste kaninen.. xP)

Saga fick en vattenskål (som man hänger på gallret vs) för att hennes vattenflaska fryser fortast. ^^, Sen har jag köpt handdukar också till kaninerna, för de lyckas alltid hamna i nåt dike eller skita ner sig så man måste tvätta av dem. ^^,
Sen får väl resten typ morötter, granris och blåbärsris eller liknande. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zessan
0

Jag tänker gå ut på kvällen och ge dom godispinnar, morötter, knäckebröd m.m.! Klart dom ska ha en julklapp!

emms
0

Muffin ska få en sele och några rosetter. Och goda saker såklart ;)

Emma

Jordgubbsgodis
0

Alla ska få nya selar från Rabb-it och Walter och Liga ska få nya matskålar och Fixo ska typ få en borste tror jag

gullenos
0

morris ska få en fin handduk som han kan gräva i hah x) sen har mamma köpt en massa presenter till honom x) (kan hon inte köpa till mej istället ) hah :P

Jojsan
0

Jag ger alltid mina kaniner julklappar ^^ Jag ska se imorgon om jag kan hitta något åt dem när jag ska gå på stan. Om jag inte hittar något speciellt ska Channie få en filt att gräva i likadant som #7 alltså fast min ska få en fleece filt :P Bebbe har redan en, som hon haft sen hon var 1 vecka gammal, hon älskar den. Bebbe ska få gamla nycklar ^^ hon älskar att kasta runt nycklar så.

Sen ska de även få lite "julmat" (inte människojulmat såklart). Extra många olika grönsaker och frukt osv.

Siggen
0

Har gjort ett koppel åt dem på slöjden, jag har vävt det och tänkte att det kunde passa till dem XD hehe, tog tid, 3m långt gjorde jag det :) Sen tänkte jag göra lite extra god mat till dem, och så ska jag köpa två nya matskålar, att ersätta gamla med. Ska fira jul med dem den 23, för den 24 ska jag vara hos pappa :) Lite tidig jul, men shit the same ;)

Mvh Sigrid

Bittusmatte
0

Vad bra att alla skämmer bort sina kannar ordentligt i jul. Pyntar ni buren också? Glad Provade lite glitter i ena hörnet men intresset blev visst för stort, när jag kom tillbaka var glittret inte så fint längre och Bittu hade rött glitter runt munnen Skrattande

Bittusmatte
0

Upp!

ElinLi
0

#10 ojj du vet väll att glitter kan skära upp deras magar ?  glitter e livsfarligt

[ninnakm]
0

jag ska ge min kanin (Zlatan) ett godis paket, god mat (massor av frukt och grönsaker) och saltsten Glad

ElinLi
0

#13 skippa saltstenen , det kan orsaka urinsten.

Bittusmatte
0

Oj det lät dramatiskt! Det var iofs ganska mjukt glitter.

Han verkar ok, inget som skär upp honom inombords verkar det som Förvånad

ElinLi
0

#15 mm glitter e mjukt men har vassa kanter.. min kompis vovve fick tag i gliter .. han hamnade på operationsbordet…

Bittusmatte
0

Du har naturligtvis rätt. En halmbock vore nog ett säkrare alternativ!

ElinLi
0

Jaa det tror jag :) Har själv en sån ovanför buren ^^ Hubbe älskar att sitta å titta på en :P.

Clariiz
0

Mina får varsin julgran pyntad med frukt och grönt, lite gröt samt varsin godisstång :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

PrinzeZz
0

#17 en halmbock är inte bra heller tyvärr, dom innehåller oftast flamsäkert medel som inte är bra varken för djur eller människor. så det bästa är att skippa det,

Jag pyntar om jag får lust och bara utanför burarna :)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

damparu
0

Själv ska jag ta en liten julgran från skogen och lägga in i deras bur och skära hål på morötter och äpplen och sätta på grenarna :) jul pynt xD

// Ludde

moa88
0

jag var inne på en djuraffä ridag å hittade en söt liten röd tomtestövel med kanin godis i. kunde bara inte strunta i den så min kanin ska få den i julklapp =)

botakt
0

jag ska ge fröpinnar i julklapp och det får dom bara på jul och kanske nån gång om det är varmt på sommaren för att få i dom mat då.. Ja ghar satt upp glitter utanför buren som dom inte kommer åt då dom inte når upp XD  Dom fck nya selar förra året Skrattande

Fnyan
0

dom har fått lite kaninlyx nue, de var inte mening som julklapp men min pellets var slut å det fanns inte att köra för det var slut så det blev kanin-lyx mat istället, inte bra mat jag vet men det är ändå bara nu runt jul :P  sen ska dom väll få nått annt åxå :p

Kiwanu
0

Dolly får ett eget sytt kanin täcke ! Och alfonz ska få massor utav rosetter ! :D

[Niike]
0

Mina får varsin gran, klädda med frukt och grönsaker =)
Tänkte även beställa rosetter till lurvsen.

ciss
0

Jag har köpt selar och koppel från Rabb-it till mina kaniner. Sedan ska de få Kräckerstänger och godis :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

EbbaB
0

Mina ska få "dela" på en sele och ett koppel från rabb-it, och så massor av godsaker ;)

Emma-lundqv
0

Det blir nog bara god mat till mina, mest uppskattat verkar det som ;) Funderar på att göra gröt och något annat nytt som de inte smakat på ännu.

Lena82
0

Jag får som sagt hem min första kanin på fredag så det blir väl att köpa en sele till den i julklapp och en morott till julmiddag. Har fått väldigt mycket tips? och idéer här nu.

LillaSkane
0

Min kanin ska få morötter och massa gott, sen ska han få lite nödvändiga saker eftersom jag har haft honom i bara några månader, så har jag inte hunnit skaffa alla saker som ska göra honom till the kingSkrattande Han ska få vitaminer man häller i vattnet, sedan var det någon hötunnel eller nåt. Hoppas han blir glad, vad tror ni?

[linnsan123]
0

Jag gav min kanin en godis och en trähus trähuset var inslaget och hon fick prova att öppna själv.det gick inte så bra men i början fick hon till det.

Hon fick också se jultomten för första gången då hon satt i mitt knä medans jag klappade henne och hon åt på sin godis.

Sedan skulle vi fira julen med släkten så det blev inget mer än att jag gjorde lite juligt i hennes bur.