Kladd runt ögonen
Bolt är blöt runt ögonen och enligt mamma och pappa kommer det mer nu vid denna årstid.
Själv tror jag att de har med insekter eller så att göra eftersom de gärna tar sig in i buren direkt dagen efter man städat 
Jag vet inte om det är så eftersom att det är pappas kaniner så de är inte riktigt jag som tar hand om dem.
Vet ni vad det är?
Har inte uppsökt veterinär än men tänkte om man ska badda det med typ koksaltlösning eller bara vatten så man håller det rent? :s
Lägger upp några bilder
(lite osamanhängande text men jag är lite trött) ^^
// Stephanie och hårbollarna 
Nej det är inte naturligt att det kommer vid denna årstiden.
Kanske kaninen är känslig mot något ute?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, ja så kan de vara?
Men vi ska ju sälja honom o den andra kaninen så jag vill nog att veterinär kollar på det iaf så de inte är något farligt.
Min kompis tror ju att det har med flugorna och de som letar sig in i buren.
Men kan jag göra rent med koksaltlösning? 
står kaninburen på ett dragit ställe? och verkar det göra ont om du försöker rengöra? Du kan ju alltid rådfråga en veterinär så kanske de har en salva eller något mot det..? det kanske även är som fridaakesson säger att han är känslig mot något? vad har han för hö ? ^^
#3 Jadu, min ena hona jag hade blev sån på våren&sommaren men då rann nästan med, men var inte sån inne i boden.
#4 Dragit är det inte, om man säger att väggarna står isf där vinden skulle kunna ta sig in men de står på altan och där blåser det inte rakt på.
Fråga pappa om höet och han säger vanligt hö från någon han känner :S Men typ timontej (stavning?) skulle ju kunna va nån ohyra där i han inte tål kanske? eller spånet från granngården?
#3 fast jag har för mig att han var så på vintern med men de säger inte föräldrarna så jag vet inte x< måste va isf bottenmaterial eller så då?
jag får testa att göra rent de o så får mamma i pappa höra av sig till vetten. Tycker så synd om honom :(
#7 Aha okej hmm.. Hade kollat upp det.
Vad har ni för bottenmaterial?
Det kan ju vara höet som är boven..? tyvärr har jag ingen erfarenhet av hur man kollar hur bra hö men det borde kännas på lukten och sålängde det inte dammar och faktiskt luktar frächt borde det vara okej.
Jag använder torv eftersom min reagerade på spån faktisk! han fick liksom som ''torra skorpor'' runt ögonen sen när han bytte bur och fick torv som underlag försvann det här, det är kvar lite eftersom det bara är ca 1 vecka sen han flyttat till den nya buren men det är betydligt bättre nu! :)
någon form av spån från granngården, det är till hästar tror jag eftersom de är hästar som tryck. Men det står inte sortnamnet på den :( Men inga andra har reagerat på de. men de kanske bara han gör då?
#9 hmm okej, ja så kan de ju va faktiskt :O
För jag har inte koll på va de köper till kaninerna eftersom de är pappas område medans råttorna är mitt. Men vet att de han brukade köpa av inte säljer längre så då får vi testa nytt isf ^^, får testa oss fram :P och sen säga till nästa ägare vad de bör välja om vi hittar felet :P
Det brukar räcka med att badda med koksaltlösning ett tag (att det börja rinna kan bero på att han har fått in damm och/eller skit i ögat, ex. ett höstrå). Blir det inte bättre kan det ledatill att det blir (eller redan är) infekterat och då behövs det ögondropp från veterinär (går på några hundralappar).
#12 okej, hur många ggr om dagen tro? att badda?
Cornflakes hade också så, men det försvann efter kanske 5 timmar. Har inte sett det nu. Tror inte det var farligt.
/Christel & kaninerna! 
#13 två gånger om dagen kanske :)