Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 7765 ggr
[Tilde]
3

Luktar deras kiss?

Konstig fråga kanke, men luktar kaninkiss? Hade en handduk i transportlådan idag när jag hämtade lilla Willow. Kände att den var lite fuktig, men den luktade inget alls, så jag vet inte om hon hade kissat eller om det kom vatten på den. Vore ju bra om det inte luktar, haha :)

Sen måste jag bara tillägga att herregud vad litet deras bajs är! Haha nästan så det är gulligt! Oskyldig

LMTninis
0

Mina kaniners kiss luktar, ibland starkt och ibland svagt beroende på hur mycket de kissar :p

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

[TeamGolden]
0

haha ja kaninkiss brukar lukta, ibland ganska mycket men för det mesta mer bara som en illaluktande lukt som jag själv mår lite illa av, av den anledningen städar jag kaninens bur onödigt ofta (a)

[Tilde]
0

Ojdå, kanske bara var vatten då :) Eller så kissade hon inte så mycket… fast jag hade ju hoppats på att det inte luktade så mycket! Tur att buren står ute då :) haha

[TeamGolden]
1

haha man vänjer sig :p

[Tilde]
1

Hoppas det! Tungan ute

minaninar
2

Hmm.. jag måste va konstig, men jag tycker det luktar gott.. Kaninkiss luktar lite som saffran.. eller nästan inget alls.. Till och med när det torkat luktar det lite saffran.. Inte bulle alltså, men bara som om man luktade på själva kryddan.

Visst, lite ammoniak eller "pisslukt" blir det om man inte städat på ett tag. Men jag kan inte påstå att det äcklar mig alls. Bajspluttarna är också rätt välluktande tycker jag. Även cecotroperna eller va de heter.. ja hittade en sådan när jag städade idag.. (blev lite orolig.. men tror det var en enstaka händelse) Det enda som jag inte tycker är så mysigt är att kisset hamnar i soffan eller sängen - inte för att det är så äckligt - utan för att det kommer bli äckligt om man låter det fortgå. O fula fläckar.. det blir liksom rätt snuskigt.

Men om man jämför med katter o andra omnivorer så luktar kanin underbart! Förmodligen för de är gräsätare, betesdjurSkrattande Men som sagt det är personligt, jag kan gilla lite stinkiga grejer.. typ danska ostar.. du bor ju i danmark förstår jag.. så du vet vad jag menar.Tungan ute

Men som sagt kanin luktar frisk parfym jämfört med de ostarn finns inga likheter.

Saffran.. jag säger bara det. Förresten ett fint namn på en gul kanin..Skäms

Fast som sagt, det är möjligt att det hänger samman med att jag har cuni complete hemma.. o ger.. det har ju den där växten för odour control?? *grubbel*

Ninjapig
0

Haha diggar dina sista ord där TS.. xD

#6 - *Gilla* Hahaha ;D Grymt att skriva typ en meter lång text om att kaninkiss luktar saffran… Awesome skulle jag vilja påstå!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

[Tilde]
0

#6 Ja det är sant att djur som endast äter växter brukar ha avföring och så som luktar mycket bättre än köttätares! Tycker inte alls deras bajs är äckligt, det är så litet och luktade ingenting (inte alls som hundbajs, haha).

Ja du har nog rätt. Såna ostar luktar 1000x värre kan jag föreställa mig :P

Ja Saffran vore ett gulligt namn på en gul eller rödaktig kanin! :) Aha… jag vet inte riktigt, men kanske får köra på det här också utifall det skulle visa sig att det STINKER här i framtiden! Flört

minaninar
0

#7 hehe.. OskyldigTungan ute kaninkiss är awesomeness lol

#8 ja.. fast lustigt nog, t.ex. kossor.. de äter ju bara gräs o hö (ja ok kraftfoder) men deras grejer STINKER bara baaad. Det tycker jag är suuuperäckligt.

Men det är som med hästbajs.. det luktar underbart.. speciellt när det legat på asfalt vid gamla stan när högvakten ridit förbi o solen gassar mmmm… man skulle kunna göra parfymSkäms

men det är väl också mina två favoritdjur:häst o kanin

LMTninis
0

#9 håller med dej till 100% :P

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

[MiniPim]
0

Beror ju på haha, mina utekaniner luktar inget alls men innekaninerna luktade förskräckligt..:P ❤

Fridaaaa
0

Mina hanar luktar knappt, inte ens inomhus :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minaninar
0

#10 hehe.. skönt att det är några som håller me :D Du o NinjapiggieOskyldigSkrattande

[Tilde]
0

Nu när jag har haft Willow i några dagar kan jag bestämt säga att hon inte luktar någonting alls Skrattande Kanske inte är så kul dock när jag tar med den ena kaninen till Sverige och låter den bo inomhus. DÅ kanske det luktar :P

AkaiTsuki
0

Bebiskiss brukar inte lukta, men hanar när de kommer in i tonåren och om de kissar på exakt samma ställe så det bygger på kan det lukta men det beror på om man har inne eller ute.

Ute brukar ju inte lukta direkt ^^

//Joanna

minaninar
0

Sedan finns det miljarder ta-bort-kisslukt-produkter i djurtillbehörshandeln.. kan rekommendera piss off som finns i olika dofter, som man också kan köra med i förtvätts/huvudtvättsprogrammet, eller urine off - som är jättebra.. fast det står inte att man kan ha i tvättmaskin o jag har inte heller försökt..

Dessa både tar bort doft o hjälper till att ta bort fläckarna.. o piss off påstår sig vara desinficerande också.

Det finns även olika produkter man kan ha i lådan för att det inte ska lukta.. eller strö/sand som är parfymerad.. vet dock inte hur rekommendabelt det är till kaniner.. Men nog finns det tillbehör man kan köpa för att få en luktfri "upplevelse" lol Flört

[Tilde]
0

#16 Tack för tips?! Då vet jag vad jag ska köpa om det skulle lukta under min Sverigeresa ;)

[TeamGolden]
0

#14 att hon luktar nu är ganska vanligt eftersom hon är så liten men sen kommer oftast både honor och hannar in i en period då de luktar ganska mycket enligt mig och de kaniner vi haft förut och den jag har nu..:) men det är ofta i tonåren det försvinner förhoppningsvis, men iaf ska min kastreras!