Mask?!
Kan kaniner få mask??och hur ser man det då??

Ja, det kan dom.
hur ser man det då??
putt
hur ser man att kaninen har mask????

Tror man ser det i bajset, om de är så stora så man ser det ed ögat ..
Men maskarna äter väl typ innefrån så kaninerna blir smala ?`
rätta mig om jag har fel :)
#5 tror det :/

#5: Japp.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
vad ska man avmaska med??
Ja !

Ja, kaniner kan ha mask. Dom äter på kaninen inefrån, När kaninen tillslut dör brukar de ligga massa äckliga vita små maska i alla hål, ögonen öronen och i rumapan .
Jag har haft många med mask , så jag brukar maska av mina kaniner i slutet av sommarn varje år.
Köp från apoteket vanligt katt/hund mask medel de funkar bäst . märket heter Axiliur .
tack Nathalieee !! ^^'

Asså min kanin är väldigt smal. Tycker ni att jag ska avmaska han?

Japp, det tycker jag.
www.frihetenskaniner.se

Nej,det tycker jag inte.

Varför tycker du inte det? Det kan ju vara så att han har väldigt mycket mask och det är ju dödligt.
www.frihetenskaniner.se

Hon har ju bara skrivit att kaninen är smal, och då tycker jag att man inte ska göra det.

Ifall jag var henne så skulle jag avmaska kaninen. IFALL han har mask så kommer det ju i alla fall bort, och om han fortfarande är lika mager så får man pröva på något annat.
Om han har mask och så avmaskar hon honom inte så kan han ju faktist dö.
www.frihetenskaniner.se

Joo, men hon har ju inte skrivit att han har mask utan att han bara är smal.

Hon vet inte om han har mask (jag känner henne IRL), men hon misstänker det eftersom att han är så smal trots att han äter
www.frihetenskaniner.se

Jaha, okej.

^^
www.frihetenskaniner.se
Det finns ju olika typer av mask. :/ Mask kan även förekomma på feta kaniner, där maskarna sätter sig i huden och pälsen så att kaninen blir sårig och tappar päls. Sådana typer av maskar är jättefarliga!
#22 usch da!

Nu har vi avmaskat alla åra kaniner!
När kaninen har mask blir den smal, trots att den äter mycket. Om du misstänker mask bör du avmaska, för säkerhetsskull.
Jag avmaskar inte om jag inte tror att en kanin har mask, det finns risk att dem blir imuna om man avmaskar ofta, har jag hört.
Mask brukar ibland gå att se i bajset, somsagt.
Hur ofta ska man avmaska?

Avmaskningsmedel är ganska giftigt, så avmaska inte i onödan.. Det finns ju flera orsaker till att en kanin kan vara smal: hög ålder, sjukdom, väldigt aktiv.. Och alla är ju olika. Men jag skulle nog prata med en veterinär innan jag skulle avmaska..