Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 907 ggr
[TeamGolden]
0

Bajsar löst..

Idag har min pigga kille fått hoppa om kring i rasthagen sen ungefär 10 imorse men när jag släppte in honom i buren nu upptäckte jag hur sjukt mycket det stank om hans bajs som han just bajsat, jag tog ett halmstrå och petade i bajset som var löst alltså inte diarré utan mer löst bajs, jag försökte vända på honom för att se om han var geggig i anal öppningen och det var han, men inte mycket alls, utan det var nog från bajsen han just avlagt. jág ville såklart torka rent men det ville inte han, han sprattlade så mycket att jag blev tvungen att lägga tillbaks honom i buren. men nu är jag ju såklart jätteorolig. han har gått ute nästan hela dagarna i åtminståne 3 veckor nu, men därimot har jag ställt rasthagen i högt gräs där han aldrig stått förut.. Vad kan det vara? Kan det vara värmen eller också bytet till den nya buren?

sländanskaniner
0

Han har nog ätit för mycket gräs ..

De blir lösa i magen då .. ;c

[TeamGolden]
0

ja får hoppas att det bara är det! har massa hö och bara pellets i buren nu (och såklart vatten) men alltså han har inte tillgång till gräs, och han ska nog inte få äta gräs imorgon då! Det blir att ha buren på hans egna lilla trä ''balkong'' :)

Zvintos
0

Just det första gräset som kommer på våren brukar vara starkare. Är de inte invanda med gräs, dvs fått lite och sen att man ökar på (precis som när man introducerar pellets), så är det lätt hänt att de blir dåliga i magen.

Fridaaaa
0

Man måste vänja kaninerna långsamt vid gräs :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TeamGolden]
0

Jo jag vet men jag tycker ändå att det varit lugnt förut det kom igår, men ifs fick han ju vara ute hela dagen också och så fick han sin pellets på¨kvällen, så han åt nog mer gräs än vad han brukar ! Glad