Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 693 ggr
NaDa...
0

Orolig för henne.

Brukar nu när maskrosbladen börjat komma fram ge kaninerna 2-3 rejäla nävar gräs/maskrosblad till kvällen. (Såklart vänjde jag ju in dem med lite grönt först.)

Ikväll när jag kom ner med maten så högg alla in och åt. Men inte Lisen.
Hon satt i halvliggande ställning och ville inte ens se på maten. (Vanligtvis är hon först på och ska ha)
Jag tog upp henne och kollade mage, tänder och rumpa - Allt var normalt.
När jag satte ner henne igen så stampade hon och satte sig i hörnet igen.
Jag gick in en strund, gick ut igen efter en timme och hade med mig lite grovt torkat bröd, en av hennes favoriter. Även denna ratade hon och ville i stället slicka på min arm.
Vad kan det här vara? Och vikitigare - Vad kan jag göra? Har inte critical care hemma och veterinären har inte öppet.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

ellinor98
0

#1 hmm.. skumt :( bajsar hon normalt? tänkte ifall det var förstoppning. Lycka till!

NaDa...
0

Kollade i rumpan som sagt, inget 'kladd' kollde även efter diareè i buren men hittade inget. Bara vanliga bajskulor…

~ Kram Nadja ♥

NaDa...
0

Vet inte hur mycket ho har bajsat, då hon bor i en rejält stor bur tillsammans med en annan kanin.
Men städade igår, och det är alltför mycket bajs i buren för att endast en kanin har 'gjort av' med så mycket..

~ Kram Nadja ♥

ellinor98
0

ok :)

men trivs hon bra med den andra kaninen då? vilket kön är den andra? :)

[MiniPim]
0

Stackarn! Rynkar på näsan

Har faktiskt inte en endaste aning eller gissning, tyvärr..

Lycka till , här hålls tasar och tummar!

Ambellah
0

ålder?

Mvh Alice och Morpen :)

NaDa...
0

#4 Hon trivs bra med honom, de är oskiljaktiga. Han är hane.

#6 5 år.

Men, jag gav henne ananasjuice och masserade hennes mage i går kväll. När jag gick dit i morse så satt hon och gosade med sin rumskompis och åt hö. :)

~ Kram Nadja ♥

torpetskaniner
0

Vad bra att det löste sig! Ananasjuice är bäst haha :) Håll lite extra uppsikt på henne bara.

**Mvh Linnéa
**www.torpetskaniner.webs.com

NaDa...
0

#8 Jo verkligen, trodde att jag skulle mista min lilla dam, det brukar gå snabbt när de inte vill äta..
Och annanas juicen var en riktigt delikatess! Den slickad ehon nästan i sig frivilligt.. ;)
Hon fick även komma ut på en långpromenad idag, läste att det skulle vara bra för magen det med. :)

~ Kram Nadja ♥

torpetskaniner
0

#9 Promenader är också super för att få igång magen.
Haha ja, fast jag har bara en av mina som tycker det är gott. Resten brukar spotta ut det t.o.m :P 

**Mvh Linnéa
**www.torpetskaniner.webs.com

NaDa...
0

#10 Haha, alla mina är små gottegrisar, främst Lisen, så allt som är sött så vill de äta ;)

~ Kram Nadja ♥