Ang dräktighet.
Jo det är såhär, parade min lejonhuvade dvv första och andra april. Båda gångerna tog det sig minst en gång, tror jag. Nu är hon på dag 30 och undrar då hur länge eran hona brukar gå dräktig. Känns nämligen skönt om någon haft en hona som gått mer än 30 dagar så att jag får tillbaka hoppet.
I övrigt har honan byggt ett litet bo, är det normalt? Det ligger lite päls i boet och ser riktigt fint ut, dock utan ungar. Så ja, kan honan göra detta utan att vara skendräktig??
Kände även att det rörde sig något i hennes mage igår, trodde att dom skulle komma idag pga det, men så blev det inte.
Väldigt tacksam för svar!
Mammas 2 honor som fick för någon vecka sedan gick till dag 31-32 ungefär :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1, Åh okej, så då kanske det finns hopp om att hon är dräktig även om hon har börjat boa :3
Dem föder oftast på dag 30 eller 31, men det kan ven variera ända upp ti 35 dagar.
Min hona som har kull nu, födde på dag 31.
Honan boar innan som hon gjort, men pälsen drar hon inte av förän strax innan hon ska föda.
Så det kommer nog snart !
Och lycka till förästen ! :)
#3, Skönt att höra!
Men det ligger allt en pälstuss i boet, dock inte så mycket som när ungarna väl är där, men tror du att det är normalt?
Tack så mycket! Hoppas verkligen på det bästa :)
# 4 Det är nog inget att oroa sig för, men eftersom hon är på dag 30, har boat och du har kännt ungar i magen, så kommer det som sagt snart ! :)
#5, Jo så är det nog, och tack för alla svaren! Hjälpte mig en hel del :)
#3 upp till dag 35 är inte direkt normalt, upp till dag 33 brukar man säga :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.