Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 593 ggr
Ambellah
0

Fyverkerier

Hej! Antar att det redan är någon som frågat detta men hur brukar din/dina kaniner reagera på fyverkerier, smällare o dyl. ?? Vad gör ni åt det om det blir reaktion?

Menar för det mesta utekaniner eller som bor i bod/ lekstuga och liknande, men även innekaniner :)

Mvh Alice och Morpen :)

[TeamGolden]
0

Min reagerade bara på de närmsta genom att hoppa till lite så jag var med honom vid uteburen med morot och lugnade honom, men eftersom vi bor på landet eller sådär mittimellan landet och ''stan'' så är det ingen större fara, han klarade sig vädligt bra det här året! :)

Fridaaaa
0

Mina reagerar inte :) Så behöver inte göra något som tur är.
Eller ja Gruff vet jag ju inte förstås men tror inte han reagerar.

Om dem reagerar ska man ju inte sitta och prata och klappa på dem för då berömmer man det bara.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Qepta
0

Hararna är inte hemma men korsningarna som bor ute på våran inglasade balkong reagerar på fyrverkerierna. De fick komma in för en 10 minuter sen och sätter ut dem inatt/imorgon bitti när de har lugnat sig.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

dermot
0

Vet ej hur mina reagerar… De bor i stall.

Men är det fyverkerier ute nu?? o.O

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

#4 På valborg kan det smällas vid eldarna, dock inte här men på många ställen gör dem det.

Qepta
1

#5 Inte här i Gävle. Här smälls det överallt och ingenstans.

Blev för övrigt less på kaninernas härjande så de fick flytta ut igen. De blev väldigt stressade av att hunden var i samma rum och de kissade ner hela buren. Nu är det lugnt här inne igen och jag tror att kaninerna är nöjda de också.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Fridaaaa
0

#6 Ok för man måste ha tillstånd att smälla nämligen ;) Gäller i hela Sverige. Gäller visserligen på nyår med men ändå…

[MiniPim]
0

Då tar jag in fideli och lakrits, resten reagerar inte alls. Satt och höll koll på dem hela nyårsafton :s

Qepta
0

#7 Det vet jag. Men tyvärr skiter folket här i det. Finns ett område i Gävle där de smäller både veckan före och veckan efter nyår. Sjukt jobbigt då jag har en Papillon som är rädd för smällarna. Människorna i det området visar ingen respekt för människor tyvärr.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se