Kanin utan öron??
Jag såg en annons på dba (som blocket, fast danskt) om lejonhuvade kaninungar där vissa av dem hade väldigt små öron, eller saknade ett eller båda öronen! Det stod att en veterinär hade undersökt dem och sagt att det inte var något som påverkade dem negativt.
Hur kan det bli en sådan missbildning och är det sant att ungarna inte påverkas av det?
Antagligen har mamman bitit av öronen.
Jag tror inte att de påverkas särskilt mycket, kanske de blir känsligare för ljud av vad jag hört, men vore rät konstigt.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det är någon här på iFokus också som fick en kull med två enörade kaninungar…
#1 Men det var alltså kanske 4 av 6 ungar som hade ett eller inga öron.. Mamman kan väl inte ha bitit av alla?
De var supersöta, men tänkte att de kanske blev känsligare för höga ljud..
#2 Jaså? Så det är genetiskt alltså?
#3 Jo, det kan hon, precis som hon kan sarga/bita ihjäl alla ungar.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har hört om detta fall, fast i Tyskland! Jag har ingen aning om de lider av detta eller inte, eftersom de inte vet hur det är att höra. (de utan öron helt och hållet)
**Mvh Linnéa**
www.torpetskaniner.webs.com
#4 Men usch vad hemskt! :(
#5 Tycker det är superskumt! Men enligt veterinären (som de skrev i annonsen) är ungarna helt friska och lider inte av det. Hmm…