Trött kanin!
Jag har en fråga angående min kanin..
Han är hare/hermelin jättepigg i vanligafall, han verkligen rusar runt i buren och är aldrig stilla, han herjar och bråkar med de andra kaninerna hela tiden. Men nu på sista tiden har jag märkt att han blivit så konstig. Så fort jag tar in honom o lägger honom i min säng så sover han flera timmar i sträck men när jag tar ut honom är han lika pigg igen.
Är han sjuk ? Bör jag uppsöka veterinär eller är det något annat ?
Någon som vet snälla hör gärna av er !!!
Med varma hälsningar !
Jag tror att för att han blir pigg igen. så kanske han bara älskar att ligga i din säng !:) och tycker det är så avslappnande :)
/Christel & kaninerna! 
Finns ingen ras som heter hare.
Kanske är så att han blir trött av att bråka med de andra och när han då blir själv så kan han slappna av och sova.
Busbella: Dom som är vana med kaniner vet vad man menar med hare o jag har fött upp den rasen i 10 år så jag vet nog vad jag pratar om :)
Ni andra: lite så har jag oxå tänkt faktiskt men ville höra lite vad andra sa oxå, men ja tror att det ligger nått i de ni säger :) Tack snälla !
Håller med ovanstående, men är det stor temperaturskillnad ute och inne kan det ju vara att han tycker det är för varmt inne och blir därför seg och trött? 
Ja det har du rätt i..så har jag inte tänkt faktiskt, för han är alltid den kaninen som vill vara inne o ligga i sängen osv men det kan ju faktiskt vara så..Tack ! :)
#4 Men jag vet också vad jag menar när jag säger att det inte finns någon ras som heter hare. Det finns Dvärghare och Belgisk hare, men hare finns det inte.
Det är väl inget att tjafs om, har hört flera uppfödare/ägare säger hare om den rasen. Det är nog så, som atlanta säger, han har fullt upp med att hålla koll på allt och alla, så han kan helt koppla av när han kommer in och är ensam.
#8 "har hört flera uppfödare/ägare säger hare om den rasen."
Vilken ras?, är det Belgisk Hare eller Dvärghare? :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#9 Håller fullständigt med, och föder man upp en ras borde man ju veta vad den heter. Föder man upp Dvärgvädur säger man ju inte bara Vädur.
Jag säger alltid Belgisk Hare om min Belgiska Hare. Annars säger bara okunnigt folk "Man får inte ha harar i fångenskap" :)
Dvärgvädur i Viltgrå
Busbella: om du läser frågan igen så ser du att det inte är rasen jag frågar efter utan vad det är för fel på honom! Onödiga komentarer kan du hålla för dig själv :)
Tack alla ni för ett bra svar det uppskattar jag verkligen! Har funderat ganska mycket på honom sista tiden :)
#12 Jag menade absolut inge illa :/ Var bara nyfiken på om det är dvärghare/Belgisk Hare :(
Dvärgvädur i Viltgrå
# 13 nej men det var absolut inte menat till dig !! :) jag vet att du kan, har kollat på dina kaniner..gud va söta dom är, ville oxå föda upp lejonhuvade i början men vågade inte för ja tycker dom är svåra att få bra men du har verkligen lyckats, dom ser underbara ut ! :)
#13 just ja han är en blandning av hermelin och belgisk hare ! :)
#14 Vad snäll du är :) Börjar man med bra Lejonhuvade Kaniner så är det inte svårt att få fram bra kaniner.
Klart du vågar, e ju en helt underbar ras :) Klår mina dvärgvädurar och min Belgiska Hare med hästlängder :)
Åh har du inget kort på din hermelin/hare korsning? :)
Dvärgvädur i Viltgrå