Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1026 ggr
[MiniPim]
0

Löwen?

Ursäkta mig men vad är det för skillnad på löven och lejonhuvad kanin?

Va på en djuraffär och tanten pratade med någon och sa att Löwen kaniner inte är populära och dem blir väldigt fula..

Fick ryck då D:

[Fruktiz]
0

Det är ingen skillnad alls. Löwen är det tyska ordet för lejon, så en del använder det ordet istället för lejonhuvad.

[Tilde]
0

Det är väl samma sort, bara att löwen är tyska och lejonhuvad är svenska :) Men vilken elak tant!!

NaDa...
0

Det är Samma ras.
Löwen är bara det tyska namnet på lejonhuvad kanin.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Zvintos
0

Precis som #1 säger så är Löwen det tyska namnet för Lejon, dvs djuret Lejon. Tyska namnet för Lejonhuvad Kanin är Löwenkopfkaninchen.

[MiniPim]
0

Jaha tack, dumma tant liksom.. Lejonhuvade ungar är sötare än hennes ungar -.-

gulzebra
2

Till hennes försvar måste jag dock få påpeka att en del lejonhuvade verkligen ser förjävliga ut. Min Thea till exempel är en sån, tappade all man men behöll en liten tofs på huvudet. Hon är inte vacker, men iaf lite fulsöt… :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[MiniPim]
0

#6 Tycker inte jag, man behöver inte nämna det.. eller inte hon iaf :c

Fridaaaa
0

Du har redan fått bra svar :P

Såg en gång en annons på blocket: Korsningar mellan löwen och lejonhuvad kanin. Sa då till dem att det är samma ras, men det var det ju absolut inte.
Ser man inte det att dem är det?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gulzebra
2

#7: Det var ett skämt :P Och nej, det borde hon inte. Men du får väl se det från den ljusa sidan, skrämmer hon bort sina kunder så har hon inget jobb kvar sen. Karma :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Luppa]
1

De Lejonhuvade kaniner som ser förjävliga ut som vuxna är oftast korsningar… En Lejonhuvad kanin av bra stam kan vara snygg år efter år, även direkt efter kull. Detta gäller honor, många hanar tappar mycket av sin man.