Varför kanin?
Kan någon ge mig lite övertygelse om värför man ska skaffa kanin? 
De låter knappt, de är aktiva och de kostar inte särskilt jättemycket (om man jämför med t.ex hund), dessutom är de jättesöta.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
För dom är härliga individer och är helt underbara på alla vis ♥ när jag tar ut mina kaniner i rasthagarna så sitter man bara och tittar på hur dom springer och skuttar :-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
De är inte så krävande, lättskötta och samtidigt finns det massor att göra med dem.
De är glada, nyfikna och trevliga djur. Lätta att ta med sig om man åker bort och gör inte mycket ljud av sig.
Skulle man ha dåligt med tid en dag tar det 1 min att slänge ner mat och vatten. De klarar sig. Medans man kan kela, hoppa, aktivera och göra allt möjligt med dem de dagarna man har gott om tid.
Dessutom är de ju obegripligt söta, och alla kaniner har så otroligt olika personligheter. Jag har 16 st skruttar hemma och ingen är den andra lik!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag är nog inte bästa personen att övertyga, då jag inte har fått hem min kanin än.. xD Men jag har läst sååå mycket om dem, sett bilder och videos och är nu helt såld! De är riktigt söta och sociala, men kräver inte lika mycket tid som en hund. De är heller inte lika självständiga som katter och därför passar det perfekt för mig! :)
De är renliga och låter inte, som hundar kan. Jag skulle gärna ha hund, men känner nu att jag inte har tid eller pengar till det. Kaniner är inte speciellt dyra (bur och mat, etc. kostar ju såklart), men ändå kan de ge kärlek och blahdidah..
Du kan utföra olika aktiviteter med kaninen, men också bara sitta och slappa ;) Såklart måste du ha tid, pengar och kärlek att ge, men eftersom kaniner inte kräver ständig tillsyn (som hundar) så är det perfekt även när man har jobb eller skola. De verkar dessutom mycket roligare än katter… :P haha
hihihi, tack så mycket 
skulle vilja prova ta hand om en kanin i type en veca eller så 
Kaniner kan bli minst lika snälla och kelsjuka som hundar men låter inte, kostar mindre, tar mindre plats och man behöver inte gå ut och rasta dem långa promenader varje dag. Dem är trevliga och roliga att ha att göra med och är enklare att sköta om och billigare i drift än många andra djur.
Okej
Ja, som de alla har sagt.
Älskar att ha kaniner! Kostar inte mycket så.
Man kan köpa flera :)
Hoppa med dem. Kaniner kan hoppa väldigt högt!
Och gosa som attan! Min kanin älskar det!
De är inte lika krävande som hund.
Men det finns ändå SÅÅ MYCKET att göra!
De blir som en bästa vän :)
/Christel & kaninerna! 
Låter inte? Vet inte vilka helgons kaniner ni har men min bj lever rövare varje morgon haha. I och för sig så gör han inga ljud av sig själv men visst blir det ett jäkla oväsen när han drar igång :P Har en egen pälsbeklädd väckarklocka för varje morgon runt 6 tiden är han i farten :P
#11 Ja det lär ju låta om de gräver och flyttar runt saker, osv. xD Men man kan såklart ha kaniner utomhus och då slipper man ALLA ljud :) hehe
De är härliga!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Vi har nu haft vår kanin i snart 3 år.
Det jag gillar som vuxen i hushållet är att han inte kräver så mycket då barnen ibland "glömer" honom. Det är jag som tar hand om honom mest. Gosa, mata och ge vatten. Städa buren som inte tar lång tid. Så det passar oss bra!
Vi har våran ute och det är skönt att se hur han trivs de olika årstiderna. Stor bur har vi och man märker verkligen hur några dagars extra goss gör honom verkligen mer o mer tam.
Glömde nämna att jag har kaninen inne i lägenheten, där han går runt som han vill utan bur :)