Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3050 ggr
Helgonsbarnet
1

OT - Vad använder ni?

Hej

Tänkte skriva en liten Off Topic och fråga vad ni använder för skönhetsprodukter? Om ni inte använder det kan ni väl tala om vad för ansiktskrämer och dylikt ni använder?

Lägg gärna upp ett fotografi på produkterna och skriv i ordning vad ni använder och skriv gärna både fest och vardags sminket!

Med vänliga hälsningar ♥

Med vänliga hälsningar
Patricia 

Fridaaaa
4

Inga alls :) Anser att sånt inte behövs. Man är vacker som man är.

Använder väldigt lite smink, och lite body lotion ibland för torr hud :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AkaiTsuki
2

Hmm, shampoo balsam när jag duschar + tvål

Sen så har jag en antiacne kräm på recept som jag inte direkt behöver använda men den är bra ifall jag skulle behöva den.

Får torr hud då vädret hejsar och svejsar nu så får använda salva, en salva med äpplelukt från apoteket

Annars använder jag inte smink eller dylikt :)

//Joanna

Helgonsbarnet
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vardags sminkning:

_Steg 1 ansikte

Jag applicerar ett tunt lager Primer (Mary Kay) i hela ansiktet med rengjorde fingrar, sedan applicerar jag foundation på eventuella rodnader, finnar eller mörka partier (Forever Dior)_

Steg 2 Ögon

Jag använder mig av en vattenfast mascara (Meybelline Illegal lenght) för längd och (Maxfactor False lash effect) för volym.

Jag fyller i mina ögonbryn med en penna från (Anastasia) och lägger en ögonbryns gele för att fixera dom rätt (Mac brow set).

Steg 3 Läppar

Beroende på outfit så matchar jag med ett snyggt läppstift i rött eller beige/brunt eller läppglans (Make up store)

Med vänliga hälsningar
Patricia 

[Wera]
0

#1 Fast man kan ju se fräschare ut och oftast framhäver man bara Tungan ute

Detta använder jag mestadels, har en del annat också men det används inte lika flitigt förutom några brun/brons/guldiga ögonskuggor till fest.

1. l'oreal paris mineral powder foundation med borste
2. Ögonbrynsskugga (random från Nelly) med borste
3. Rouge/bronz (random från Yves Rotcher) med borste
4. Viva la diva concealer
5. Lumene primer
6. Lumene ögonskuggsprimer
7. Max factor false lash effect mascara med ögonfransböjare
8. Eyeliner gel (random från Lindex)
9. Make Up Store Nightfall, svart ögonskugga med borste
10. Nutri specific dagcreme
11. "Truly treasured" Date parfym
12. "True woman", Bruno Banani parfym
13. Apoliva body lotion

Använder 1-3 vardags och 1-7 till fest (ink. ögonskugga, oftast guldig, ej med på bild och ibland eyelinern). 10-13 lite då och då.

Helgonsbarnet
0

#1 Jo måste erskänna att du är väldigt fin ♥  men jag själv skulle tycka det vore tråkigt att gå utan smink för länge då jag ser mitt smink som "Konst" och tycker om att utforska nya produkter och sätt att sminka mig på :)

Med vänliga hälsningar
Patricia 

Helgonsbarnet
0

#4 Jag avgudar make up stores ögonskuggor har nog cirka 19-20 stycken!

Med vänliga hälsningar
Patricia 

Helgonsbarnet
1

Här ser ni min sminklåda där jag har allt möjligt skrot - har dock rensat ut en hel del värdelösa produkter (är lite beroende av smink produkter)

Med vänliga hälsningar
Patricia 

[Wera]
0

#6 Jag tycker dock att dom kostar lite för mkt för jag använder inte det så ofta :)

Helgonsbarnet
0

#8 Jag tycker nog tvärt om med tanke på hur bra pigment det är och att dom håller såpass länge om man använder dom rätt :-)

Med vänliga hälsningar
Patricia 

[Wera]
0

#9 Ja det är sant, dom håller skaapligt länge ^^ Kanske använder denna svarta skugga fel men den blir typ grå när jag applicerar den… fast det är nog svårt att få den riktigt svart ;P Använder den inte ofta alls, iaf. inte som skugga (passar mer i varma färger). Har den ibland som eyeliner med hjälp av en blötlagd pensel.

Helgonsbarnet
0

#10 Okej finns vissa knep för att få det mörkare och det är oftast att lägga en concealer, primer eller något "kletigt" för att få mer effekt. 
Det är riktigt snyggt med sotade ögon och rött läppstift ♥

Med vänliga hälsningar
Patricia 

pigelina
0

Använder inga speciella ansiktskrämer, men efter jag solat eller om jag känner att min ansikte är lite tort smörjer jag in det med vanlig bodylotion.

Vardagssmink blir det inte så mycket när jag har lite färg i ansiktet, kanske lite mascara(L'Oreal telescopis extra black) I vissa sälsynta fall använder jag även lite solpuder,

Till fest blir det oftast någon typ av conceler under ögonen. Över använder jag solpudret(bronzingpowder något) från hm, tycker det är lite ljust men väldigt bra. Sen mascara och kanske lite eyeliner. inget annat.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ulrica1983
0

Jag använder mascara, lite olika varianter eftersom jag inte riktigt hittat någon jag är helt nöjd med.

Sen tycker jag det är kul med ögonskuggor, kul med lite färg man kan mixa hur man vill :) Använder då Make-up Store's varianter, tycker de är prisvärda eftersom de håller så bra + stort utbud.

Sweety
0

Jag har varit sjuk med körtelfeber (även kallat kyss sjukan för er som inte vet vd körtelfeber är.) ett bra tag nu så jag är för trött för att använda smink..hah. Var kanske en månad sen sist? ;/

En vanlig dag skulle jag dock använda detta,

• Först rengör jag ansiktet med ansiktsvatten
  • Sen tar jag på ansiktskräm (Vet inte vad den heter ;P)
  • Efter det tar jag conciler under ögat, på näsan och där jag behöver. (Jag använder FitMe 20)
  • Nu använder jag puder. (Amvänder makeupstore stockholm)
  • Lägger ibland på en ljus brun ögonslugga. (Om jag använt conciler på ögonlocket så använder jag den för att få tillbaka skuggan. Aanvänder makeupstore brownsugar)
  • Rouge (makeupstors microshadow eller loreals le blush rose santal)
  • Läppglans
  • Mascara (OneByOne, mabyline newyork)
  • Parfym (PureDior)

Ibland använder jag fondation (använder NYX HD studio, 02) och då tar jag det innan concilern. ^^

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Zvintos
1

Till vardags kan det hända ibland att det på sin höjd blir mascara och någon ögonskugga. Festsminkning har jag ingen. Det är allt jag använder bortsett från ansiktskräm, använder Hydra Specifik då det är det som funkar bäst på min hud än så länge.

Popstar
0

Till vardags använder jag mig av en hudkräm från Nivea, concealer över finnar och under ögonen. Sen ett solpuder från H&M över hela ansiktet och sist mascara.

[Tilde]
1

När jag bara är hemma med samobon brukar jag inte sminka mig, men ska vi ut och göra saker använder jag detta:

1. Primer från Clarins
2. Lily Lolo mineral foundation
3. Ögonfransböjare
4. Målar med svart kajal från H&M under de övre ögonfransarna (alltså på the waterline)
5. Målar med svart kajal över ögonfransarna (inte hela vägen in i ögonvrån dock)
6. Ögonskugga: vit i ögonvrån och under ögonbrynet, ljust beige över hela ögonlocket och ibland en bronsfärgad.
7. Mascara från IsaDora
8. Flytande eyeliner att göra cateyes med. 
9. Rosa rouge från ELF
10. Ibland har jag lite bronzer från IsaDora. 
11. Läppstift (ibland), antingen rosa, rött eller beige

Till fest har jag även lösögonfransar och läppglans! :)

Har alltid älskar gyaru-smink! Så jag inspireras ofta av det vid festsminkning :) brukade sminka mig så till vardags, men det orkar jag inte längre, haha.

Helgonsbarnet
0

#17 Det var en fin sminkning på bilden :-)

Med vänliga hälsningar
Patricia 

flocken
0

Hm oj. Till vardags är jag naturell. Inge smink här inte. Är ute så mkt så har bra färg i ansiktet iaf. Om vi ska in till stan eller likn kan jag ta på mig mascara & kajal. Jag har mer ordentligt smink. Men det användes typ bara när jag & sambon var iväg på en spaa weekend.

Men försöker alltid klä mig vettigt. Även att jag antingen har päls, spån, hö eller lera på mig. Sen den smidiga mag väskan där nycklar, mob, bajspåsar, hundgodis & klicker kommer plats. Sen alltid kepsen på.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

dermot
0

Använder…. nada. Cool

Men om ni menar schampo, ansiktstvål och sånt, så änvänder jag ju självklart det;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

NaDa...
0

Använder inget smik, bara vid 'speciella' tillfällen som typ läppglans vid skolavslutningen. Men då bukar jag ta bort hälften eftersom att det känns så konstigt.. ;)

Men annars så är det väll Schampo, balsam, deo och ansiktskräm som jag använder. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

#4 Ja gör man på rätt sätt så kan man ju det :) Dock är det många,främst ungdomar, som har lite väl mycket ibland :P

#5 Tack, du med  ♥ Jag använder ytterst lite smink, bara för att som #4 säger, se piggare ut, men finns ju dem som har 10-15 olika lagar med olika smink, hudprodukter osv, lite överdrivet och ej bra för huden ^^,

#17 Ja sån sminkning är superfin! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

Borstar håret och tar på mig kläder, ibland lepsyl. Smink är uh..

Helgonsbarnet
0

#23 Ja, så kan man med tycka :-) haha

Med vänliga hälsningar
Patricia 

[MiniPim]
0

#24 Hehe, men det är snyggt på vissa… inte på mig! XD

Michaelaskaniner
0

jag andvänder inget smink, eller jo mascara!
Och body lotion

Helgonsbarnet
1

#25 Det är fint om man använder rätt produkter, rätt mängd och så. Det finns så många tjejer som är vackrare utan smink, och alldeles för många som använder alldeles för mycket smink :-)

Med vänliga hälsningar
Patricia 

[Wera]
0

#25 Då tror jag att du använder det på fel sätt :) För man ska framhäva det fina på sig själv genom smink. (Ex. om du tycker om dina ögon, då kan dom framhävas genom mascara och kanske ögonskugga som framhäver din ögonfärg). Men nu har inte du hunnit bli så "gammal", jag sminkade mig inte ordentligt för än jag var 15 ^^

Suskiv
0

Dove duchtvål, shampoo och balsam. Fungerar bra för min hud och mitt hår.

Smörjer med Dove body lotion (Miniderm på usatta ställen som händer, fötter och vrister)

L'Oreal Dermo-Expertise ansiktsrengöring, scrub, ansiktsvatten och fuktighetskräm.

BareMinerals mineral fundation
Tikei mineral primer, ögonskuggor, rouge, cover och veil.

Sen har jag läppstift, läppglans, maskara, ögonpennor mm från bla L'Oreal, Isadora, Maybeline, Makeupstore osv.

Borstar från olika tillverkare.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

minaninar
0

REn ekologisk kallpressad kokosolja i ansikte mot torr hud.

Tvättar med rosenvatten (sånt billigt som man har i indisk o arabisk o persisk mat), eller ännu hellre med lågmineralvatten (imsdal är bäst!!! om det låter fjompigt o dyrt, kontemplera att man betalar mindre än en tjuga för 1,5 LITER ansiktsvatten hehe..) Tycker dessa är bra o att de rengör tillräckl utan att störa huden.

Ofta är jag för lat att smörja in mig, men jag är en torris o borde göra det mer, i synnerhet på vintern. Men det jag brukar använda är fasta bitar av kakaosmör som jag köper på nätet i storpack, det luktar gott, kakao typ, o är bra för huden o kliar inte o inga parfymer eller konstiga ämnen. På vissa ställen typ händer eller armbågar eller fötter har jag även använt ullfett (lanolin) eller bivax eller en salva från apoteket som heter Repair.

När jag hade eksem i ansiktet för ett tag sedan var det en doktor i berlin som rekommenderade den absolut bästa kräm både för kropp o ansikte jag NÅNSIN prövat. Den är en bra ide om man inte gillar oljor o sånt. Den heter … har glömt.. vänta.. jo PHYSIOGEL! Jag tog emot ett gratisprov av läkaren o tänkte: jaja.. ännu en kräm.. jag har säkert redan en bättre. Men så var det inte!

Den tillverkas av ett tyskt företag som heter stiefel o säljs mig veterligen bara på en svensk internetsajt: farmateket punkt se

De har också en annan grej som heter Ceridal som säljs på vanliga apoteket  också¨.

På läppar gärna vaselin eller en blandning av vaselin o bivax som egentligen är meningen att man ska dreada hår med. Eller ett cerat med bivax.

Sällan smink. Känns kladdigt o jag är inte så bra på det. Mascara har jag ibland, men kommer alltid på att det ser komiskt ut, jag har jättelånga fransar men rätt glesa så det ser ut som massa spretiga spindelben.. Dessutom har jag inte tålamod att hålla på o applicera så som man ska.. det verkar vara hel vetenskap. Tungan ute

Däremot älskar jag att tona håret med directions eller manic panics hårfärger.. Det är min lilla fåfänga!