Bra teckning?
Hej!
Jag fattar inte så himla mycket om utställningar. Skulle jag kunna ställa ut Cornflakes? Har han bra teckning? Ska ut med honom nu och fota lite. Men här är en bild… Kanske sne men ja :)
/Christel & kaninerna! 
Går inte att ladda upp bilder?!
/Christel & kaninerna! 
Är han märkt? :)
Lite svårt att se hur bra färg han har på den bilden, men han ser ut att ha fint huvud och fina öron.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Har han stamtavla och är märkt? Annars kan han bara ställas i petklass :) Och då spelar färg och teckning ingen roll.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad då stamtavla och märkt? Är dåligt på sånt här :)
/Christel & kaninerna! 
#5 Räcker inte bara med att kaninen är renrasig. Den måste ha stamtavla (alltså föräldrar, när den är född, längre bak i släkten osv) och även öronmärkt eller märkt med ring :) Annars kan man inte ställa, bara i petklass (blandrasklass)
Okej, jag vet inte. Hur kollar man det?
/Christel & kaninerna! 
Har han nummer i öronen eller en ring runt vänstra bakbenet? Fick du något papper med han när du köpte honom?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Nej, ville inte ha det. Så, men om du skulle dömma.
vad skulle du ge honom? :)
/Christel & kaninerna! 
#11 Jag är ingen dommare och har inte ställt ut så många år, så jag kan inte säga något. Man måste ju se djuret i verkligheten för att kunna avgöra poäng på färgen t.ex, svårt att se bland annat schatteringen på bild.. :)
// Anka
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet. :) Här är en video från idag:
/Christel & kaninerna! 
#14 Vad duktig han är! :)
Måste en kanin vara märkt för och ställa ut? elr räcker de bara med bra stamtavla?
#16 För att man ska kunna få stamtavla på en kanin måste den vara märkt. :)
// Anka
aha
Haha Cornflakes tackar #15! :) Tror du han gillar att hoppa och skulle klara större hinder? :)
/Christel & kaninerna! 
Tror inte att du ska ställa ut om du inte ens vet kraven. Då kanske du inte har kunskap nog. Jag har "pluggat" ett år nu, för innan det förstod jag inte heller något.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Han är snygg, rastypisk. Fin skalle. Öronen är möjligen något strama, de borde ligga mer slickade mot kinderna. Ser lite mörk ut i färgen.
Mer än så kan jag inte säga utan att känna på honom. För att kolla färgen på en viltgrå måste man dels blåsa i pälsen och dels vända på honom och kolla hur magen ser ut.
Sen måste man även kolla så han inte har någon vit klo.
Han har ingen vit klo. och han tackar till de två första meningarna :)
öronen är nära. Men han har inte de på bilden ;)
En gammal tant som ställer ut kaniner sa också att han hade fin skalle :) att den var stor o fint formad :)
han är väldigt mörk däremot, och han har vit mage, men lite små bruna fläckar ungefär. Ska ta kort sen :)
Okej #20. Inte så intresserad, undrade vad han skulle få om han ställdes ut. :)
/Christel & kaninerna! 
#22 Vad han skulle kunna få är svårt bara av att se på bild, plus att domare kan döma olika ;)
Men om han är renrasig så kan du ju höra med hans uppfödare om du kan få hans stamtavla, om du vill ställa ut alltså.
Okej, #23 :)
#24, ja han är helt renrasig. :)
/Christel & kaninerna! 
#24 Då kan du ju höra med uppfödaren om hon kan märka honom om han inte redan är det och om du kan få en stamtavla.
Ja. Kanske ska göra det.
/Christel & kaninerna!