Istället för gräsmatta...
Eftersom jag och sambon bor i lägenhet och lilla Charlie ska hålla till på balkongen, kan jag inte ta ut henne i gräset nedanför förrän hon är gammal nog till att gå i sele. Sambon har dock kommit på en annan lösning! Vi har planterat en liten gräsmatta att ha på balkongen!
Gräset blir såklart fullt ätbart och hon får gräva lite i det om hon skulle vilja. Dessutom blir det inte giftigt av avgaser eller liknande. Låter det inte som en bra idé? haha 
Det låter som en bra idé :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Det låter skitbra! Jag brukar så havre (sk. "kattgräs" man kan köpa är just havre ;) ) och solrosfrön, mina kaniner är helt galna i solrosskott :)
#2 Tack tipset! Ska kolla upp lite olika blommor som kaniner tycker om att äta :) Vore kul att kunna erbjuda det!
Vilken bra idé! Vi bor också i lägenhet och vår lilla tjej är heller inte tillräckligt gammal för att komma ut i sele, vill du lägga ut lite bilder så man kan få se hur det blir? :)
#4 Visst, kan lägga upp bilder när gräset har växt så det ser fint ut :D hehe
Ska bli kul att se, vad har ni planterat det i?
#6 Det är egentligen en skoplatta (alltså en i plast som man ställer skor på i hallen för att inte smutsa ner golvet).. men den är relativt djup och lång, så det tyckte vi passade som "kruka" :)
Vad fiffigt :) Tänkte kanske sno din idé och odla en liten gräsmatta själv på balkongen (hoppas det är okej ;) ) , men isåfall använda en träpall, tror det kan fungera bra :)
#8 Ja såklart! Det var faktiskt sambons idé :) Det är superbra för kaniner på balkong ju! ^^ din lilla hona kommer nog att uppskatta det!