Någon som kan färger???
Någon som verkligen kan färger och kan förklara eller visa bilder på vitsheckar, mantlade och liknande???

Kan förklara lite iallafall ;)
Manteltecknad: Vit grundfärg. En godkänd mantelteckning kan vara i godkänd enfärgad, zobel eller japan-kombination (blå/gul el. svart/gul). Teckningen ska täcka huvud, rygg & sidor.
Brokad: Ej godkänd. En dåligt manteltecknad kanin. Ser ut som en mantlad men med mycket mer vitt.
Scheck: Finns flera sorters Scheck-teckningar. Tysk, Engelsk & Rhinsk Scheck. Alla scheck-teckningar har en fläck på nosen i form utav en fjäril, ringar runt ögonen, fläck på kind & helfärgade öron. De har även en ål över hela ryggen. Det enda som är skillnad mellan de olika är, vad jag förstått, alltså fläckarna på sidan utav kroppen.
Vitscheck: Vet inte exakt vad det är, men tror att det är en vanlig scheck som har för mycket vitt på kroppen? Får ofta problem med magen & kan dö i förtid. Är dock inte alls säkert att de kaninerna blir dåliga alltid :)

Oj, nu hann Elina före.. Aja, har föklarat iallafall ;)
Vitscheck - Kommer när man parar två brokade kaniner. Nästanb helt vit, men har färgade ögonringar, öron, ål och oftast enstaka fläckar. Sägs att dessa ska vara något känsligare…..
Lägger in en bild på min Rune - schecktecknad (engelsk scheck)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#8: Han har ju också det typiska ålstrecket. Av det jag lärt mig skulle jag absolut säga att han är vitscheck (tyvärr?).
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Bobby: Det finns inget som säger exakt hur en vitscheck ska se ut, utseendet kan variera. Men ja, din kanin är en vitscheck.