Godkänd täckning?.
Han är feltecknad (mycket dålig japanteckning)
ok
så jag skulle inte kunna ställa ut honom?: :(
du behöver inte säja att han har jätte dålig japanteckning de e inte sån japanteckning som dina holländare har om du tror de jag tycker han e fin som han e. 
#9 Hon menar inte att han inte är fin som han är.
Du frågade ju om hans teckning och Elina svarade bara.
Men han ser inte bra tecknad ut nej. Han är dessutom gul/svart japanbrokad :) (ser ut att ha för mycket vitt tycker jag för att räknas som mantlad).
Har han stamtavla?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
nej men ska ordnas snart.
#11 Okej. Men testa att ställa, så märker du vad domaren säger:)
Är han märkt? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Har han ringmärkning eller är han märkt i örat?
ok.
de e ¨ånga som säger att han är jätte fin o söt och har cool färg och det tycker jag självklart med men aja… tack frida för snabba svaen :)
jag vet inte jag tror han har nåt märkt i örat jag vet inte ska kolla kommer illbaks snart :9
Han ser ut som en japanteckn mantel men en dåligt tecknad sådan o skulle trol bli nollad men går ju alltid ställa ut i kel-utställning, även utan stamtavla 
ok
nix varken ringmärkt eller öronmärkt.
personligen har jag sett betydligt sämre teckning gå igenom, med mycket dåliga poäng givetvis men det är ju bara att prova att ställa
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
ok men eftersom han har så dålig teckning så är det ingen ide att ställa ut honom.
#19 Då tror jag inte du kan få ut stamtavlapå honom
Du kan ju iallafall ställa honom i pet-klass. Där får han inga avdrag för teckningen :-)
petklass? vad e de?
#22 ok men kan man inte öronmärka innan
? han e ett år.
Vissa föreningar ordnar utställningar för kelkaniner (sk "pet-klass"). Där behöver kaninerna varken vara märkta eller renrasiga
ok
Pet-klass som jag skrev i #17 "kel-utställning", där går man på trevlighet o "söthet" o hälsa utan stamtavla..
#24 Det är uppfödaren som kan skriva ut stamtavla och märka honom.
Och om han har en icke godkänd teckning kan man inte skriva ut stamtavla.
Men han är jättefin iaf! :)
även om han inte har godkänd teckning så är han värdens sötaste fats finns många andra värdens sötaste också o en av dom e muffin enligt mig! hihi <3
PET-klass är för kaniner utan stamtavla, stälde ut 2 av mina där en som påminner om din kanins teckning och han fick 95,5 i PET-klassen.
Där har de ingen ras standard utan ter mer på skötsel, gula tassar, om de har dubbelhaka, kollar klorna pälskvalité och hur kaninen "visar upp sig"(presentation) :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
ok tack för svaren.
Som andra säger så är han feltecknad! men riktigt söt! :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
tack så jättemycket din lilla bambi tillhör också en av värdens sötaste kaniner :D Muffin o Bambi!
vart bor du?
33# Jag bor i karlskrona!
Tack så mycket! :D
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
ok tänkte fråga om du skulle komma på nybörjarkurs i örebro men de e för långt bort va? hehe själv ska jag dit.
hmm.. nej tror jag inte ;;) hih
hehe! :)
Dock inte dom allra lyckade bilderna hehe ;)
38# Hurt gammal e ru?
fyller 12ihöst oktober om jag ska va mer exakt så den 26:e oktober fyller jag 12 i år.. :) dd?
vadådå?
#35 skulle kanske till nybörjar kursen , men har inte tid.. :/
Men om du ska tävla nästa månad , så är jag där! ;)
403 Fyllde 12år i january! nej bara undrar ;) hihi
# menar du mig?
43# AH ;)
ja de visste jag men jag menade #41
#43 haha ja ^^' xD
nja jag vet inte vart är det?
Det är självklart en söt kanin, men som sagt så har han väldigt dålig japanteckning om man ska gå efter vad standarden säger. Han har dessutom vita fläckar i manteln, och ser ut att ha för mycket vitt i huvudet med. Så OM han hade varit märkt och gått att ställa, så hade han troligtvis inte gått igenom.
Om man frågar så får man ju tåla att få svar, det betyder inte att din kanin inte är en jättebra kelkanin.
ne jag vet! men han e avlad för hoppning och hoppar utan problem ska ju tävla på söndag, och han e otroligt kelig och följer efter mig var jag än går
#49 Ja det tvivlar jag inte det minsta på, han ser mysig ut. Men det var väl om han följer standarden som du ville veta? ;)
#47 i örebro , vet inte riktigt vart , men där dom brukar ha antar jag ! xD
min kanin är icke godkänd(wienertecknad)men jag ställde ut honom PET- klass ;) det var jättekul!! :)
ok hur mycket poäng fick han?
det var på rådsparkens utställning så den var inte riktigt "äkta" tror jag men där fick han 97.
hade bråttom innan så han hade lite för långa klor(hann inte klippa dom men gjorde det när jag kom hem)och han hade lite smuts vid ögonen :) visste inte att man skulle göra ren där förut ;)
ok…