Sitthylla.
Har tänkt på det ett tag och undrar hur du tycker och tänker.
Vad är din defination av sitthylla? Ska kanin lätt kunna hoppa upp på den eller kan den vara högt upp med en trappa upp som den får springa upp för? Inget svar är dumma eller dåliga! 
Det ska väl vara ett hyllplann som kaninen lätt kan komma upp på och lätt kan krypa in under :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
det tycker jag också! men jag kan också tycka det är bra med en ''övervåning'' om man har en hög bur så det är en trappa upp till en del av buren där den kan äta tex och även slappa liksom ! :)
Att den ska kunna sitta rakt under den och rakt på den (vilket är ett måste) och att den kan hoppa upp och ner ifrån den utan problem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har tänkt på det där med att sitta bra under och över. Hur löser man det för en dvärgkanin med långa ståröron och en bur på 50 höjd. Finns ju inte en chans att de kan sitta upprätt på 25 cm utan att slå öronen i taket.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
En sitthylla för mig är ett rymligt hus där dom kan gömma sig och även ett rymligt tak där dom kan sitta eller ligga ned. Mina framtida hus ska få tunnel in, och "lönngångar" :-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
En sitthylla kan kaninen sitta bra på ovanpå, och gömma sig under.
Finns inget krav på att den ska kunna sitta helt rätt upp med öronen rakt upp, det är som Suskiv skriver orimligt (det skulle kräva absurda burhöjder och hyllhöjder).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#6 Dem ska kunna sitta på hyllan utan att behöva huka sig. Det svaret fick jag ifrån jordbruksverket. Dock verkar dem inte ha så bra koll där, inte alla i alla fall
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker ni har bra åsikter, i min bur jag bygger nu har han en övervåning liksom, vet inte hur högt det är i tak men det kanske är 1.50 nånting så han har fått så han kan springa upp för en trappa ganska högt upp till en stor plan där maten ska stå och där han sen kan ligga ögt och bra och slappa. kanske ska ställa upp hans hus där också så nederdelen är bara till för lek och att springa av sig på :)
(han har inte flyttat in än)
Jag har ungefär 25cm under 30cm över till hermelinerna.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se