Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 572 ggr
bambiiii
0

E det sant

Hej! jag bor i lägenhet, och det finns en park där jag kan gå ut med Bambi, men det finns hundar där och jag har läst att det kan sprida sjukdommar….

sant eller falskt?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Katten_
1

De kan vara sant. Men vet inte. Skulle inte gå dit om det var hundar där… kaninen kan bli vettskrämt av att hunden skäller och jagar den.. :)

/Christel & kaninerna! Glad

Sixtenblixten
0

Vad för sjukdomar mina hundar och kaniner e tillsammans

bambiiii
0

1# Jag vet… men håller koll hela tiden, när det närmar sig en hund så tar jag upp Bambi, annars kan jag ju inte gå ut med Bambi….enda stället!

2# Vet faktist inte! <(

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Katten_
0

Ja, det kanske går. Tror inte hundar sprider sjukdommar på det sättet. :)

/Christel & kaninerna! Glad

Fridaaaa
0

Jag har hund och kaniner. Det är väldigt vanligt att man har.
Hundar sprider inte sjukdomar till kaniner bara genom att gå eller vistas på samma plats.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

5# Puuh l'ttad!

michellekrantze
0

Jag har också hund med mina kaniner, även vänners hundar nosar och slickar på dem men våra är vaccinerade - såklart. Vet inte hur pass hundar kan smitta till kaniner, om dem kan ha/få samma sjukdomar vill säga men det skulle isåfall vara om hunden i fråga inte är vaccinerad eller testad och bär på något. Tror inte risken är stor i Sverige i vilket fall men man ska nog inte prova utomlands ;)

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns