Dia 8v unge..
Såg tidigare idag hur lilla killen lägger sig på rygg under mamma och börjar smaska.. Mamman accepterar och börjar tvätta hans fötter och ser allmänt mysig ut.. :)
Hur vanligt är det att dom diar sina 8v ungar??
Kan det vara pga att han är ensam och han har varit ensam nästan hela tiden att hon accepterar att han fortfarande diar?? Har hon verkligen mjölk kvar eller gör han det bara för mysighetens skull?
Såg lite sött ut.. :)
// Nathalie

Inte hör det till vanligheten… dom brukar dia i ca 6 v- säkert för att han är ensam som du skriver.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Aldrig hört talas om förut.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jodå visst händer det att de diar så länge…..
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Jag tror inte att hon diat sina tidigare kullar så länge, men då har dom varit några fler.. Hon fick ju igentligen 2 i den här kullen men en gick tyvärr bort när dom var runt 3v lr nått sånt..
Hon är väldigt kär i den här lilla killen.. Man kan inte bara komma och ta upp honom när man vill utan det måste passa henne.. Och om han inte vill, ja då kommer hon och försvarar honom.. :) Hon bits inte lr nått sånt utan han går och lägger sig under henne och då lägger hon sig platt på honom.. :/
Börjar fundera på om man kanske ska sätta ihop henne med en kastrerad hane.. Hon verkar ju vilja ha manligt sällskpa.. *thihi*
Har testat tidigare att behålla en hona i hennes kull men det funkade inte.. Hon ryckte pälsen av henne så hon såg helt maläten ut.. :S
// Nathalie