Åh ögonlocket!
Skriver snabbt.
Idag myste jag med cornflakes, så kollade jag på hans öga, då hade ögonlocket "lossnat lite" men som Stiinisen skrev om sin kanin! precis så här såg det ut!
Men nu är det inte kvar! det kommer i vågor?
Vad ska jag göra?
Rimmar men måste man operera som busbella sa?
det är inte där nu?
/Christel & kaninerna! 
Kan nog vara mask, med tanke på att du har skrivit om att han hade svårt med bajset så tycker jag du ska kolla upp det med en gång! ;)
Vadå mask? vad ska jag söka på? är det allvarligt?
/Christel & kaninerna! 
#2 Allvarligt… ja dem flesta sjukdommar är allvarliga. Ring veterinär och berätta vad som hänt. stackars Cornflakes :(
Mask är inte allvarligt om man behandlar det innan det har gått för långt.
Men kan vara så enkelt som på Albin, att han har stressat och fått det så. Är inte omöjligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, han hade inte så när jag släppte ner honom! ska ta kort hur ögat ser ut NU! :) 1 sek…
/Christel & kaninerna! 
Min Belgiska Hare ser ut så ibland. Ingenting som oroar mig :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#6 Så du vet är det bäst att ta tag i det, det kan sluta illa.
Han klarar sig inatt. Imorgon ska jag och mamma köpa avmaskningmedel om det är mask. och så ska vi ringa hans uppfödare. sen veterinär om vi behöver. Har inte sett någon mask i avföringen och analöppningen.
Klarar han sig inatt??
/Christel & kaninerna! 
#8 Inatt klarar han sig nog, imorgon tycker jag du ska ringa veterinär och åka dit om det behövs, fråga inte uppfödaren utan veterinären och åk in med honom imorgon. Så köp inte avmaskningsmedel innan ni vet om det är mask på riktigt!
Lycka till och hoppas allt går super, det tror jag nog du är så duktig :)
Kaniner kan visa ögonlocket ibland om de blir stressade eller rädda. Det behöver inte vara mask utan bara nått han gör. Vissa kaniner visar ögonlocket mer än andra även utan stress och störs inte av det, så som att det skulle klia och irritera eller likande.
#9 Mår inte kaninen dåligt och är inte påverkad alls, så måste man inte ringa veterinär.
#11 Nej, men man kan ju fråga, det är ju inte bra om kaninen har mask dem måste ju inte visa det heller :)
#12 Skadar inte att testa att avmaska en omgång även om det skulle visa sig att kaninen ej har mask.
#13 Nejdå
Så jag gör såhär:
han sover inatt, han verkar inte ha ont nu.
Imorgon:
Ringer uppfödaren, (vill)
Ringer veterinär
Åker in om det behövs
Kanske köper avmaskningsmedel
låter det bra??
/Christel & kaninerna! 
#15 Det låter jättebra!
Gör så du känner för att göra, vi bakom skärmen vet ju inte riktigt :)
Ja han klarar sig inatt :)
Ser inte mask någonstans.
Tror ni han har ont? :(
/Christel & kaninerna! 
#17 Vet inte om det visas egentligen, i avföringen isåfall. Håll utkik ddå och då!
Omhan inte reagerar konstigt så tror jag inte det:)
Tass. 
Min kanin kan också "visa" ögonlocket ibland. Oftast är det när man bär honnom med t.ex en hand och han känner sig lite rädd. Han har iaf inget problem med bajset så tror inte det är mask. 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
MIn frasse hane har haft det alltid och han e kollad för mask och allt vissa har det bara inget som oroar mig.
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#18, okej ska ringa vet imorgon! :) se om han behöver åka in.. hoppas inte det.
#19, okej, du vill inte ringa vet? jag skulle/ska göra det :P
/Christel & kaninerna! 
#21 Nej jag ska nog inte det. Min kanin äter, springer och beter sig helt enkelt fullt normalt så jag ser ingen anledning att ringa. ;)
Men om det är så som #1 sa, att din kanin har svårt med bajset är det ju en annan femma.
Kaniner har 3 ögonlock. Det är det inre som syns på bilden. Verkar vara vanligare att de syns hos stora vädurar.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Min katt hade så, han fick avmaskning och blev bra!
Vad är symptomerna för mask? MiniPim, du verkar ju ha koll, kan du förklara lite? :)
Han har inte diarre´
Utan läste om något som heter vitamin bajs, som de äter. Han sitter i det. jag tog bort mycket igår. ska se om de har blivit mer…
/Christel & kaninerna! 
Men vitaminbajs är väll inget farligt? :)
I vissa fall kan man, om man delar och petar lite i bajsbollarna, se små maskar.
Nej det är det inte #27, :)
#28 okej, ska peta lite :P
Ögat ser inte kostigt ut nu..
/Christel & kaninerna! 
Mina Belgiska harar ser ibland ut så. De är friska och har ej mask. Har sett att det är relativt vanligt hos harar. Så jag är inte orolig.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#30 Nä precis, ZzzaTan ser oxå ut sådär ibland, mest när han blir stressad. skillnad e ju om de såg ut så jämt..
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#30 Exakt.
Yras 3 ögonlock kom fram när hon höll på att föda, efter att kullen kommit ut och när hon lugnat sig så försvann det.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Okej, men när han är i buren och inte är stressad (tror jag) så kan det komma!
/Christel & kaninerna!