Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 455 ggr
bambiiii
0

Verkligen arg

Hej!

Min kompis var hemma hos mig och träffade Bambi, men hon har 6andra kaniner som är lejonhuvad dvv.

Jag skulle visa henne lite trix som Bambi kan och då sa hon

-Jag ska köpa en sån kanin för att den kan snurra

-Men tänk om den kaninen du köper inte kan snurra…

-Då vet inte jag vad jag ska göra!

Gaaaaaah blir så ARG bara för att hennes kaniner har lite svårt för att träna in saker så ska hon köpa en sån kanin bara för trixets skull! Hur tänker sånna människor egentligen så om kaninen inte kan trixs ska den vara i buren hela dagen då eller?

Snälla ni som har kaniner och tänker så, istället för att köpa nya lägg ner tid på eran kaniner, jag är med Bambi dag och natt haft honom sen han var 2månader, jag tränar honom och gosar med honom! han litar på mig mest i hela världen han låter mig stoppa i mina fingrar i hans mun utan ens att sparka lite han tar det lungt, inte för att han bara är en lugn kanin utan för jag har respekterat honom ch lagt ner mycket tid!

Så lägg ner myyyyycket tid på era kaniner innan ni bestämmer er!

Skriva av mig lite!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Katten_
0

Oj, irriterande… :/

/Christel & kaninerna! Glad

Hell
0

Det låter som en väldigt dålig anledning till att skaffa djur. En kanin kommer ju inte att komma färdiglärd och redo att snurra bara för att den är av en viss ras.

Jag har haft både dvärgvädurar och lejonhuvade dvärgvädurar, och de har alla kunnat snurra. ;) Har hon testat att träna dom hon redan har? Du kanske skulle kunna hjälpa henne?

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Fridaaaa
1

Hon kan lära sina kaniner med det,handlar ju inte om rasen i sig :) 
Suck. Ibland undrar man. Man måste ju lära sina kaniner saker, dem kan ju inte det automatiskt. Du har ju lagt ner mycket tid och träning för att Bambi ska kunna det han kan :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

1# mm :(

2#exakt, ja jag ska försöka hjälpa henne då! :( fast hennes kaniner är fortfarande ungar och hon har känt de i typ 3-4månader så de litar inte på henne, kaninerna litar på mig mer än vad de gör på henne. De klättrar på mig, de slickar mig men de biter henne oftast!

3# Ja ellerhur! ja väldigt mycket tid och jag ångrar inte mig ens en liten pytteliten minut!

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Hell
0

#4 Har hon 6 stycken ungar som inte ens är ett år? :/ Det låter ju verkligen inte som hon ska köpa en till i så fall. Tror det vore jättebra om du visar lite hur man ska få en kanin att lita på en, för med så många kaniner borde ju någon göra det i alla fall. Finns säkert jättemycket potential i dom, men det som krävs (och det vet jag att du vet mycket väl! :)) är främst att lägga ned tid och att hantera dom mycket på ett sätt de tycker om.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

bambiiii
0

5# Tack så mycket för ditt svar! :D