Blir så arg!!!
Idag på jobbet, är frisör, så hade jag en kund i 15 års åldern ungefär som berättade att hon hade släppt ut sin innekanin i det fria. Hon hade haft den i några år men tyckte inte det var roligt längre så hon släppte ut honom så han/hon kunde bo med några andra harar istället!
Blev så arg, men det får man ju inte visa mot en kund, så jag kunde bara försöka förklara att det inte är någon bra lösning och att det verkligen är synd om kaninen och att den troligtvis inte kommer överleva alls. Tyckte att hon skulle försöka få tag på den och sälja den/skänka den istället, men det gick inte och det gick inte fp ur henne var hon hade släppt kaninen heller!
Fattar inte hur en del tänker och verkligen inte hur hennes föräldrar tänkte heller!!! Grrrr….
Jag hade blivit arg och pratat med hennes föräldrar! För så gör man inte, då är man inte riktigt frisk i huvet!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ush, vad hemskt.. Som #1 säger, man är inte riktigt frisk i huvudet om man gör sånt!

Hade det varit en kund som är "stammis" på salongen så hade jag garanterat försökt få tag på hennes föräldrar och pratat med dom, men detta var en "första-gångs-kund" och numret vi hade var bara till hennes mobil.
Försökte förklara att jag ser det som djurplågeri, men det verkade inte gå in! Ni får ursäkta ordvalet, men hon verkade lite "kort" i huvudet (oavsett vad vi pratade om)
Ni anar inte vad msn kan få höra av kunder ibland…
Fy va hemskt, och vart var hennes föräldrar när detta hände?! Usch vissa borde inte få ha djur överhuvudtaget!
kramar från Emma och Chewie 
stackars nin! :(
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
man måste veta vad man gör med en kanin
Vilken person anser att det är bättre att släppa ut dem i naturen än att SKÄNKA bort dem till ett kärleksfullt hem?? Störda! Köp inte djur alls om du tröttnar på dem!! *riktat till kunden*
Gammal tråd.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hoppas du klippte ful frisyr haha..
Hur kan föräldrarna vara så ansvarslösa att ens köpa kanin till ungdomen. Usch!
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner