Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 537 ggr
tilde&twix
0

Planerar kull - tips tack!

1. Planerar en kull och för att ha så mycket som möjligt klart så vill jag gärna ha en mall till härstamningsbevis. Kan ni tipsa mig och visa era kanske?

2. Om man parar två lejonhuvade kaniner, en svart och en gul/svart japantecknad, vilka färgen kan troligast komma då? (Från och med nu börjar jag med att skriva härstamningsbevis så jag har tyvärr inga gener att kolla på.)

3. Vad tycker ni är viktigast att tänka på att införskaffa inför en kull?

4. Hur gör man bra reklam, var ska man sätta ut annonser?

-Tack så jättemycket för alla svar!

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[MiniPim]
0

Svarar på dem jag har en aning om! :)

2. Det beror på vilka färger föräldrarna och så är!

3. Jadu, det viktiga är att ha ett bra syfte med kullen. Inte att ta kull för att ungarna är söta!

4. Överallt går ju, men jag skulle nog rekommendera här på iFokus, här är dem flesta seriösa och verkar ha ett bra hem! Tänk på att inte sälja kaninerna till någon som bara vill ha, den måste vara seriös som köpare.

tilde&twix
0

#1, tack! ♥

[MiniPim]
0

Varsågod!♥

Bor du i gävleborgs län? Har nämligen hört lite som jag kan PMa om ifall du vill!

tilde&twix
0

Nej, men du kan väl PMa ändå ? : ) ♥

[MiniPim]
0

#4 Absolu :3♥

Lina R
0

Svart + gulsvart blir mest troligt viltgrått, svart. Om andra anlag finns med kan det bli massor. Innan du tar kull måste du ha: 1. En bra abledning att ta den. 2. En plan för vad du gör med osålda. Sälj inte till vem som helst, och var beredd på att behålma alla. Även om det blir tio.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Zvintos
0

tips? på härstamningsbevis hittar du i just en sådan artikel. Sök på sajten så borde den enkelt hittas.