Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1114 ggr
alicekanin
0

Välter den?

Hej under typ 2 veckors tid har min kanin drukit eller vält sin skål. Det jag inte vet är om hon välter eller inte. Jag kan fylla på skålen och en timme efter är det mindre än en halv milimeter kvar. Min andra kanin Ville har en lika dan skål fas något störr. Jag misstänker att han också välter den men det är kvar mer vatten.  I bland när jag känner under skålen på spånet så är edt lite fuktigt. Jag köpte skålarna för jag trodde att dom var typ omöjliga att välta och jag har försökt mad fingret och tryck på kanten och om man tar i lite så går det men klarar en kanin det?

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

Beror på vad det är för skål? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Katten_
0

Ha en vattenflaska, eller en tung skål så hon inte välter den :)

/Christel & kaninerna! Glad

Hell
0

Alla mina kaniner har behövt tunga skålar så att de inte välter dem, de brukar vara det första de gör när de är sura eller upprörda (vill ut, vill ha mat osv) över något.

Det finns skålar man sätter fast i gallret som jag har hört bra om men själv aldrig testat. Sen tyngre keramikskålar som ska vara svåra att välta. :)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

alicekanin
0

Saken är att det är en keramik skål så vet inte vad det kan vara som dom gör…

Katten_
0

Oj, pröva vattenflaska?

/Christel & kaninerna! Glad

Fridaaaa
0

#4 Testat skål som sitter fast på gallret (om du har galler?)

Viccan92
0

#6 Jag har sån. Dem kan flytta på dem om dem vill. Min hona och min frasse flyttar på dem. Iaf dem det är vatten i är det pellets i får dem sitta kvar.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Hell
0

#4 Dom kan välta keramikskålar också, har du testat en keramik skål som är som en kupa? Där ena kanten går upp och är lite högre än de andra, de brukar vara svårare att välta :)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Fridaaaa
0

#7 Finns olika sorter ;) Finns någon man man sätta dit väldigt bra :)

Viccan92
0

#9 Hade varit bra att han sån till dem två busarna. Min frasse välter ju utan problem keramikskålar också. Han är ju så stor och stark.

Fridaaaa
0

#10 Haha jag har en hundmatskål i keramik till Albin, annars kastar han runt matskålar, har än så länge fungerat.
En sådan här har han, en av dem största :)

alicekanin
0

Har sån man sätter i galler men den kastar hon istället i väg. Och flaska har hon jätte svårt att lära sig. Och VIlle min andra som jag också tror välter kan inte det alls. Jag har prövat i flear veckor men det går inte:(

Haha det roliga är ju att hon är en lite kaninuge så jag tycker ju inte att hon borde årka välta den.

Viccan92
0

#11 Aha ja en sån borde han inte kunna välta. Fast ska ju få plats i buren också.

Fridaaaa
0

#13 Ja jo precis, Albin har ju stor yta i boden, fast har man över lagliga mått så borde den få plats bra om man sätter den i en hörna hihi :)

Viccan92
0

#14 Jo får plats gör den ju men ändå. Får sätta den som du säger i en hörna. Ska se om det blir någon. Är ju inte tänkt att jag ska ha kvar honom ju.

Fridaaaa
0

#15 Ja precis.
ok ja just det ja.