Problem med kisset...
MIn kanin kissar extremt mycket! Han kissar så mycket att det blir dygnblött i buren, så jag måste städa flera ggr i veckan.
Varför har han helt plötsligt börjat med det?
Visst han dricker typ 1 liter vatten/dygn så inte så konstigt att han kissar, men jag menar, han har aldrig dryckit eller kissat så extremt mycket innan så varför har han börjat med det nu?
Hoppas ni förstår vad jag menar, blev ganska rörigt:P
Jag skulle också se till att kolla upp det om han helt plötsligt börjat kissa väldigt mycket. Kan som #1 säger vara njurproblem. Ett annat problem som ploppar upp i huvudet är diabetes.
Säker på att inte flaskan läcker?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
kan kaniner äns dricka 1 liter om dagen?
Diabetes? Kolla upp det med en veterinär!
#5 ja jag tror det ;)
Onormalt, rådfråga veterinär
Har kollat vattenflaskan, men det är inte blött där den hänger. 1 liter / dygn.
Kanska ska tillägga att han fick pellets innan o inte åt så mkt hö. Men eftersom han ha blivit tjock, 2.6kg så har jag tagit bort pelletsen och där efter har han börjar dricka o kissa massor..
Byta vattenflaska?
Dvärgvädur..
Jag hade åkt till veterinär då om nu inte flaskar läcker. Men jag hade nog testat en ny flaska först och om det fortfarande försvinner lika mycket vatten hadejag åkt in och kollat så han inte har diabetes. 1liter/dygn är vad min jättekanin dricker vilket är mer normalt.
(OBS Var verkligen säker på att veterinären är kunnig inom kaniner)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har fått tid till en veterinär som var kunnig på smådjur!.
Kan inte se att vattenflaskan läcker, eftersom det ej är blött vid den utan på andra sidan buren
Har varit hos veterinären idag. Han hade massa bakterier i urinen dock ingen sten. Men dom misstänker njursvikt så dom tog blodprov o svaret kommer på onsdag.. Han fick antibiotika under tiden. Men vill inte vänta så länge…:(:(
Hoppas jag med!
Sikken tur du gick till Vetrinären och inte väntade. Håller tummarna!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus