Hur få henne att sluta?
Min kanin har lärt sej att hoppa upp på bordet och om det ligger någon mat på bordet så äter hon det! Så hur ska jag göra för att hon inte ska hoppa upp på bordet hela tiden??
Så fort du ser din kanin hoppa upp på bordet, säger du bestämt NEJ!, och lyfter henne sedan ned från bordet. Med lite repetition av detta, kan du få din kanin att sluta hoppa upp på bordet.
Jag förstår dock inte hur din kanin över huvud taget kan hoppa upp på ett bord. Befinner hon sig på en stol eller dylikt? Handlar det här om ett barnbord som är så lågt att din kanin kan hoppa upp?
I går satt min kanin på en bänk vid matbordet.
Plötsligt fick han för sig att han skulle hoppa upp på bordet.
Det lyckades han inte med, trots att han satt på en bänk.
Han ramlade på ryggen på bänken. Hade inte jag sträckt fram min hand då, skulle han ha ramlat ned från bänken till golvet.
Med detta menar jag att det är rent av riskfyllt att låta en kanin ha tillgång till att hoppa upp på bordet och andra höga platser.
Bordet står i tv-rummet och då hoppar hon först upp i soffan och sen till bordet.
hihi aww, vilken goding! ta ner henne varjegång hon är där och säg nj/fy och så kommer hon lära sig med tiden!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3