Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1357 ggr
Katten_
0

Utekanin, när?

Hej, jag har skrivit mycket om mina 2 kaniner.

Cornflakes och Kiara. Vi hämtar Kiara om 2 veckor ungefär.

Hon är en blandning av lejonhuvad och dvärgvädur. fast ser ut som en dvärgväducxr. Jag vet inte om hennes öron kommer stå upp eller ner. Om de står upp kommer hon se ut som en hare. Viltgå knasig hare.

Jo mamma har köpt henne för cornflakes ska bli en utekanin.

Men jag har alltid viljat ha 2 kaniner. När vi köpte Cornflakes så köpte vi 'min' kanin Cocos. Sen så dog hon plötsligt våren innan hon fyllde 1. Kiara är en utekanin och ska ut när vi hämtar henne. Vi har en balkong 2 meter över marken så rovdjur.. nix.. :)

När ska cornflakes ut? Uppfödaren sa i slutet av April. om det är varmt. vad säger ni?

Kram christel och djuren! :)

/Christel & kaninerna! Glad

[Tilde]
0

Ska också ha min kanin på balkongen :) Hon ska flytta ut direkt när vi får henne, vilket är i början av maj. Tror att det är bra att flytta ut dem innan det blir för varmt (men inte är kallt), så slutet av april låter rimligt :)

Katten_
0

Ja #1 :)

Vilken ras? har du? :)

Fridaaaa
0

Du kan ta ut när det inte skiljer mer än max 10 grader mellan ute och där kaninen är :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Katten_
0

Tack #3 ;)

[Tilde]
0

#2 Ska få en vit blåögd hermelin/lejonhuvad ^^

#3 Max 10 grader, det ska jag komma ihåg! :)

Katten_
0

Åh, jag vill också ha en hermelin någon gång! :)

Var det inte du som köpte från en Kvinna/man som skulle ge kaninen som mat till ormar? :(

Katten_
0

[Tilde]
0

#6 Jo det var jag! Köpte från en man som föder upp kaniner som foder till sina ormar :/

Katten_
0

Ush! Bra att du rädda en i alla fall #8! :)

mandyosv
0

var bor han ts???

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Katten_
0

Vet inte vad ts betyder men han bor inne nu..

[Tilde]
0

#11 Tror det betyder "trådstartare/thread starter" eller nått, chansar jag på x)

Katten_
0

Haha okej :)

mandyosv
0

jag menar han som föder upp till ormmat, var han bor?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

Katten_
0

Jaha.

[Tilde]
0

#14 Vet inte stad, men i Danmark.. där jag bor :P så det är inte olagligt här.

mandyosv
0

nähä men de e de nog inte i sverige heller :( jag ville också rädda än :(

Friggeshoppkaniner
1

# 17 Det är olagligt att mata ormar med levande djur i sverige, fast om man får föda upp för att ge som ormmat vet jag inte helt säkert men skulle gissa på att man får det.

Om du vill rädda en kanin kan du ju tex köpa en kanin från ett omplaceringshem Glad

Viccan92
0

#18 Helt rätt föda upp för att ge till ormar är lagligt men dem får inte vara levande när man ger dem till ormen/reptilen. Det är olagligt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Tilde]
0

#17 Aww ja, Charlie hade några syskon också.. Jättesöta! Men har bara plats till en kanin :/

#19 Det är inte olagligt att ge levande föda till reptiler här i Danmark.. Så jag vill inte tänka på vilket öde min lilla kanin skulle gå till mötes om jag inte tog henne.. :(

Viccan92
0

#20 Jaha fy vad hemskt. Är ju varken bra för djuren som ska bli mat eller djuret som ska äta.

[Tilde]
0

#21 Det är visserligen "naturligt" för reptilerna med levande föda, men gud vad hemskt med en liten kaninunge som kläms ihjäl (eller blir biten och får gift pumpat in i sig) av en orm som sedan slukar den halvt levande.. USCH! :(

Viccan92
0

#22 Jo fast dem kan bli skakade också och väldigt stressade. Jag tycker det är väldigt hemskt.

[Tilde]
0

#23 Ja jag skulle personligen aldrig mata mina och sambons reptiler med levande föda (förutom insekter då).. :/

Viccan92
1

#24 Ja det håller jag med om. Jag gillar inte insekter. Jag gillar reptiler men ju pga vad dem äter så kommer jag nog aldrig köpa en.

[Tilde]
0

#25 Jag hatar också insekter, så jag låter sambon mata våra leopardgeckos (och kameleonten), haha xD

mandyosv
0

Gud hur stora ormar hade han om dom äter kaniner? sjukt

Fridaaaa
0

#27 Boaorm och pytonorm behöver det.

[Tilde]
0

#28 Precis! Eller, man (jag) skulle väl hellre mata dem med två råttor än med en kanin :(

Fridaaaa
0

#29 För mig är råttor lika mycket värda som kaniner (man ger ju tamråttor), så för mig är det inte mer rätt att ge råttor.

[Tilde]
1

#30 Ja okej.. men så är det inte för mig :P Tycker kaniner mer är som hund och katt liksom..

Fast nu är vi helt borta från ämnet igen xD hah

mandyosv
0

Jag tycker man kan ta en bit entrecote och ge dom om man absolut ska ha ormar. Köp en ko och slakta den så kan man mata ett bra tag och slippa ta en massa djurs liv. sätt fast köttbiten i ett snöre och låtsas att de e levande.

Katten_
2

Okej, vi pratade om när jag ska ta ut min kanin…

[Tilde]
0

#32 En kossas liv värderar jag mycket högre än en råtta, så jag vill hellre att en råtta dör än en kossa. Dessutom är det olagligt att bara köpa djur och slakta hur som helst? xD Det är verkigen djurplågeri om man inte ens vet HUR man slaktar djur!

#33 Ja det gjorde vi! Nu handlar den om något helt annat! o.O

Katten_
0

Hehe ja #34 :P