Uppfödar fråga!
Jag undrar om det är olagligt av mig att ha en ouppstartat kaninuppfödning som jag döpt till Mullbärsbackens Kaningård som jag förstod det på SKAF's hemsida att man måste vara över 18 för att få kalla sin uppfödning för just kaningård, bör jag bara döpa om den till Mullbärsbackens kaninuppfödning? (a)
Är helt ny i det här med SKAF m.m
du kan kalla din uppfödning vad du vill.
men ska du registrera den så måste du vara 18 och så får inte namnet vara upptaget :)
registrering är mer som en försäkran om att gårdnamnet är ditt, och så vidare.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Om det ska bvara en registrerad kaningård har jag för mig att man måste ha haft kanin uppf i 3 å, eller har jag fel?
I stamtavlan får du skriva ex: Mullbärsbackens ''Nova'' Under kategorin ''namn'' men du får ej skriva det under ''Kaningård registrerad i SKAF'' (tror det står så)
:) Så visst kan kaninungarna få det namnet!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#2 Stämmer. Man ska ha fött upp för utställning i 3 år, innan man kan registrera kaningård.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
när vi ändå är på spåret här, om man köper en kanin från en kaninuppfödning som inte är registrerat i SKAF, är man tvungen att använda kaninens uppfödarnamn om man ska tävla eller liknande?
#5: Om det står i stamtavlan under namn, så är det det som gäller. Men står det inte i stamtavlan så ska det inte finnas något tvång vad jag vet. Även om man inte är registrerad så får man ju ändå skriva dit sitt uppfödarnamn, men precis som #3 så skriver man det då under namn.
#6 aha okej, tack! :D
Nej vad fint uppfödar namn :-(
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
jahaaa är det så
nu hänger jag med (á) men en till liiten fråga (a) om jag skaffar uppfödarnummer och sen får en kull då får jag väl ändå skriva Mullbärsbackens Opus ? 
38 skrev du till mig ? :)
#9: Klart du får det. 
#10 Ja, det var riktigt fint uppfödar namn blir lite avundsjuk :-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
#11 åh va bra 
#12 haha tack så mycket :) snällt av dig ! :)