Dvv köpes!
Är på jakt efter en dvärgvädursunge. En hane. Nån som har ungar till salu, och bor i närheten av Dalarna/Värmland?
Jag ska ha honom till kel o sällskap.

jag har en kull på 3 madagaskar dv vädurar nu , dock ingen stamtavla. Men jag bor utanför Göteborg.

Kommer att få en kull med dvärgvädur fuchs inom de närmaste dagarna. Jag bor i Värmland. Gå gärna in på min hemsida: www.hogsaterskaniner.se Kommer även att få en kull med dvärgvädur normalhår om några veckor.

En utav Ellie's ungar säljs väl med stamtavla? Har sett annonsen på blocket :)

Stockholm o Göteborg är för långt tyvärr.. Men ska kolla in bonnmoras kaniner! ;) Och även Ellie´s, var nu hon bor! ;)
Tack så mycket!!!

hej jag har en dvärg vädur hane till salu men bor i västmanland (sala)

Ekman: Vilken färg?? Ålder?

Ingen annan??? Det jag är intresserad av är alltså:
Kön: Hane.
Ålder: Helst 8-10 veckor.
Färg: Viltgul el viltgul manteltecknad, ljusgrå manteltecknad.. men är även öppen för andra förslag. (ej japan..)
Till vad: Kel.
Stamtavla: Spelar inte så stor roll, bara det är "seriös" Avel där man avlat på friska, trevliga kaniner. Kan ju vara en "feltecknad" kaninunge tex. ;)
Vart: Närheten av Dalarna.
Finns flera uppfödare av dvärgvädurar i Dalarna.
Hönsarvets Kaniner - madagaskar och isabella.
Lonlys Kaniner - Madagaskar, Madagaskar manteltecknad, Zobelsiames blå & brun, Blå, Isabella och Vit rödögd. Kan även bli andra färger. (Min Zvinto är köpt där).
Solöns Kaniner - siames blå, brun och blå zobel & white, brun och blå zobel
Cumulus Kaniner - Siames och blå
Gaias Kaninuppfödning - Viltblå
Tazzlandet - Zobel & White
Blåthiirans Kaniner - Blå, svart och manteltecknad
Kanske finns något som verkar intressant iaf. 
Lycka till med sökandet!

Jag har just nu en kull på två ungar.. Mamman har stamtavla men inte pappan.. Pappan är 75% dv. vädur och 25% hermelin..
Både mamma och pappa är jätte trevliga..
Dom är leveransklara om ca 4v.. Bor i Knivsta men kan nog fixa upp dom till dalarna då jag har en släkting i Gagnef/Leksand..
Det ser ut att vara två pojkar; en vit med röda ögon och en blå siames.. :)
// Nathalie

mocchino: Men wow vad söööta! Båda två är verkligen ursöööta! Jag ska kolla med en uppfödare i Ludvika först, som NinniH tipsade om här uppe, Blåthiirans. Men annars är jag helt klart intresserad! Speciellt av den som är siames. (har ju en vit nin förut.
)

Tusen tack NinniH för tipsen! Har letat efter den där listan med uppfödare, men kom inte ihåg vart det var.. hum…

Berätta vem du köpter Annelie :)

Kajsa; Självklart ska jag berätta vem jag köper! hehe. Har letat sååå länge efter en dvv så nu får det snart ske!! Jag vill ha en NU! hehe.
mocchino: Ja, visa mer bilder om du kan det skulle vara supersnällt!! 

Hopi, som du kanske läst så kommer det ev. en oplanerad kull hos mig om ca en månad, dvv/löwen kanske något? :)
Hopi: Är det listan på Dalarnas KAF du letat efter?
Här är iaf länken. 
Vill också veta vart ifrån du köper kanin! 
Jag följer tråden med spänning *hihi*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

NinniH: Ja visst är det den listan jag letade efter!!!
Har mejlat o fått svar från hon i Ludvika! Ska dit o titta nån dag! Wow, vad spännande!!! Tack Ninni för det tipset!!! ;) Känner du henne förresten?? (Blåthiirans)
Matilda_91: Dom blir säkert jäääättesöööta dina små! Men tyvärr vill jag inte ha långhår.. Räcker med min vinthund..
Tina_A: Ja, få se vad det blir! hehe. Vill gärna se nån mer bild på den från mocchino! Och så ska jag till Ludvika o kolla! Ja, jösses nu närmar det sig det känner jag!!! Nu är jag redo för en liten! 
Hopi: Nej, känner henne inte tyvärr. =) Men hon har grymt fina kaniner iaf. =) Var lite sugen på en till blå dvärgvädur, då från henne. Men blir en vit blåögd istället. ^^

Här kommer lite fler bilder som jag precis har tagit.. :)
Dom är verkligen jätte mysigt.. Jag har en liten "ovana" att jag gillar att ha mina kaninungar liggandes lungt och avslappnat på rygg så att jag kan pussa dom på magen.. Så mysigt.. :)
För ca 2v sedan var den vita den spralligaste men nu verkar det ha blivit lite omvända roller.. Nu sitter den vita kvar när man kommer medans den siamesen springer iväg.. Men han springer bara bakom skiljesväggen.. Om man tar bort den sitter han lugnt kvar så att man kan ta honom.. :)
// Nathalie

Gus så¨söta små! :)
- Mvh Emma
#24: Oj, oj, oj vad gullig man kan va :)
ne men gu så söta! :D
Hoppas du hittar en fin kanin hopi! :)

#19: Det är faktiskt inte alls säker att de blir långhåriga ungar :) Gizmo är bara 25% löwen, så ungarna får väldigt lite löwen i sig och väldigt mycket dvärgvädur :) Men det kan ju också hända att de blir långhåriga..

#29 Bara 25%? Jag trodde hon minst var 75% :D

mocchino: Men jösses vad söööööta små ungar då!
Verkligen hur underbara som helst!!!
Jag ska iväg o titta på dvv-ungar på lördag. Dom är ca 4 veckor. Så inte "klara" än. Men då ska jag antagligen bestämma mig om det blir en från Ludvika eller om det blir en från Sthlm! ;)
Matilda-91: Jag trodde att det var mer löwen i Gizmo.. ;)
jojsan: Tackar! Tror säkert jag får tag på en fin nin framöver nu! ;)

Ja mina e ju oxå snart 4v.. Så dom e nästan lika gamla.. :)
Kan förstå att det kanske är lite skönare att ha uppfödaren lite närmare.. Underlättar lite om man säger så.. :)
// Nathalie

bonnmora: Där fanns det mycket att gå igenom! Har kollat alla dvärgvädurar, men inte många i närheten.. Och det verkar visst svårt att få tag på tex viltgul/viltgul mantelt..
mocchino: Ja vi får se hur det går på lördag.. Är ju hemskt sugen på en viltgul eller gul-vit.. men det är inte lätt att hitta..
Det är en som säljer en viltgul dvärgvädurshane på blocket!
Kolla här

NinniH: Ja, gissa! Jag skulle kolla Blocket en sista gång igårkväll, och så klickade jag på Dalarna och skulle till att bläddra fram till "djur", men allra först över Dalarnas annonser, där fanns den allra söööötaste viltgula dvv!!!! Jag hann inte ens gå in på djur, utan HAN fanns som den första annonsen, rakt framför ögonen på mig! Och jag blev helt vild! Skyndade mig att kolla o mejla uppfödaren! Skickade även sms för säkerhetsskull!!!! hahaha! Jag är såååå glad! Han ska bli min!!!! ;) Direkt jag såg honom så visste jag "Honom ska jag ha! Det är HAN jag har letat efter! Min Marlon!!!" (Namnet har jag haft klart flera månader, o det skulle vara en viltgul el viltgul mantel dvv, så det blev ju rätt!!)
ÅH VAD JAG ÄR GLAAAAAD!!!!!! 

Kan lova att det var svåååårt att somna inatt!!! ;) Låg bara o tänkte på lilla Marlon som måste komma hem! Jag var sååå orolig att nån annan skulle hinna före.. Men jag ska få köpa honom! Hurra!!!
GLADAST IDAG PÅ KANIN.IFOKUS!!!! 
#36 Vad kul! :D
- Mvh Emma

KvirrZ: Tackar!! Ja, nog är det kul allt! hehe.
Grattis Hopi! :D:D
har du bild? Hur gammal är han? :D

Åhhhhh, vilken fin! Lyckliga dig Hopi, det är som om det är meningen att han ska bli din! GRATTIS!
När kommer han hem till dig då, Hopi? :)
Uuuursöt är han!! :D
Hahah, Grattis HOPI! :D Du verkar verkligen glad :) Skönt att det löste sig så bra!
Å grattis va kul! :D han var ju ursöt ju! en liten gullunge :P Men så bra att det löste sig på bästa sätt :D

ÅH såå roligt!! Grattis Grattis :D

#43: Hihi, tack ;)

Tack allihop! Får se när jag ska hämta honom, berättar mer sen. Jag är då iaf så överlycklig för att jag ska få hämta min lille Marlon snart! ;) Det är så roligt när det är så här rätt!! 

Gud vad söt!! Akta så att jag inte kommer och snor honom.. ;P
Vad kul att du fick tag på den färgen du ville ha!! Tycker det händer allt för sällan.. :)
// Nathalie
Vad roligt Hopi! =)
Då är vi två som väntar hem en kanin då! =)
Finns inget värre, men samtidigt roligare, än att vänta på ett nytillskott. ^^

Grattis! :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tackar!!! ;) Ser fram emot att få hämta min lilla goding snart! ;) Har gjort om buren lite som jag köpte av NinniH. Bla byggt golv o ben på buren, som annars stod direkt på marken. (2-vånings) Så har jag satt på sidostycken nere, utanför gallret på sidorna, så då blir det mer skyddat o bra. Men måste fixa nåt för det regnar in i buren och det vill jag inte.. Så ska kanske ha nån plexiglas-skiva på framsidan eller så ska det vara tak över alla 3 kaninburarna. Det sista är bäst, för då kan jag själv stå där fast det regnar utan att bli blöt oxå! ;)

grattis vad roligt!! har du bild på buren??

Tack Martina_b! Nej, har ingen bild på buren ännu.. Men ska ta o tömma min kamera så jag kan fota lite.. Måste ju ha plats så jag kan fota lille Marlon när han kommer hem oxå!!! ;)