Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1464 ggr
huldisen
0

Vars köper ni havre ?

Hej

Vars  köper ni havre ? och hur mycket kostar det ? och hur mycket är det i påsarna ? //Matilda

ciss
0

Får gratis från stallet. :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Poseidon
0

Innehåller inte havre ganska mycket fett?

Agda
0

Köper på Granngården. Blå/gul är säcken, kostar ca 110kr för en 30kg säck.

huldisen
0

#3 Det var rätt så billigt.

twinnie
0

Köper i lösvikt på Djuraffären.

SagaoAlfred
0

Oj.. här var det ju en tråd på havre :)
Skrev å frågade om det i "Vad äter din kanin" tråden!

Frågar här också!
Är havre fett?
Tycker att det är så tråkigt att ge kaninerna pellets bara, men vill inte ge dom speciellt mkt kaninblandning å sånt där..
Självklart får dom hö å grönsaker å sådär också!

Prizma_o_Kristall
0

Jag brukar köpa från en mjölkvarn, vet inte riktigt vart med runt Vetlanda iallafall. En 30 kilos säck kostar ca 70 kronor om jag inte minns fel…

Elina.
0

#6: ja, havre innehåller mycket fett.

twinnie
0

Jag brukar ge min kanin en blandning mellan Lottie Maskros&Linfrö, Lottie Morot&Äpple och en liten "klick" havre :) Min kanin har fått mycket bättre hull utav detta, och jag har nu tagit bort havren helt som mat och ger det endast som godis ibland.

Jättebra blandning om man har en dåligt musklad kanin (:

Tina-A
0

Brukar inte ge våra kaniner så mycket havre ^^ Köper vi så blir det på djuraffären i skärholmen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Horsepower
0

djuraffären

SagaoAlfred
0

Okej. Ifall det innehåller mkt fett så ska jag inte ge mina kaniner det då ;)

Vet ni något annat man kan blanda ut pelletsen med, som inte innehåller så mkt fett?

Hopi
0

Jag blandar i lite havre åt mina. Det gör inget. Speciellt fett tror jag inte det är heller.. Tror nog att pelletsen kan vara fetare faktiskt..

huldisen
0

# 12 Man behöver ju inte ge så mycket av havren . du kan ju se om dom går upp i vikt.

#9 Tycker Hulda är lite för small. så därför ska jag ge hon havre ett tag =)

Elina.
0

Hopi: Havre innehåller betydligt mer fett än kaninpellets. Havre innehåller mest fett av alla sädesslag, ung 6-10% vilket är mycket. Fetthalten i kaninpellets håller sig oftast runt 2-3%, vissa har dock en fetthalt på ca 4%.

Martina-b
0

jag köper det i djuraffären men jag har ju inte det som mat men det kostar 9 kr kg i lösvikt

Ellen95
0

Jagh ar inte havre till mina kaniner men måste man ha havre?

huldisen
0

#17 Nej man  måste inte ha havre , Man kan ge det om man till exempel vill att kaninen ska gå upp i vikt.

Nathalieee
0

jag köper från Jordnära. Både pellets och havre , men ger endast havre varanandag till jättarna. Har  de som godis i bland till dom små . Köper 25 kg säckar kostar 100 kr säcken tror jag ;)

Frida-L
0

Jag har hört att kaniner kan få trumsjuka av havre, vet. från roslagstulls djurklinik har sagt det..

Ellen95
0

Då måste jag köpa havre  för min ena kanin sotis är jätte smal!

Flippa
0

Måste man ha havre? Fundersam

Elina.
0

#22: Nej, verkligen inte!

Bobby
0

Havre innehåller inte mycket fett i förhållandevis till korn. Däremot ger havre mer energi än korn.

Stravaganza
0

True?

Elina.
0

#24: Havre innehåller mycket fett. Dessutom omvandlas energi som inte förbrukas till fett.

RebeccaMelander
0

matar alla sina kaniner med havre?

Elina.
0

#27: Nej. Kaniner klarar sig utmärkt utan havre, det är bättre att låta bli att ge havre än att ge det.

EmmaG
0

Eftersom mina kaniner till slöfockar enbart behagar sig att skutta en vända i hallen en gång i veckan typ så är det inte lönt att ge sånt energirikt. Då blir dom snabbt små feta bollar ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

KvirrZ
0

#27 Jag ger inte iaf. :P

- Mvh Emma

Stravaganza
0

Inte jag heller, min kanin vänder bort huvudet för den tycker inte om det.

KajsaM
0

Jag ger inte heller.

Sosso
0

jag ger det som godis ibland, men väldigt lite.

Matilda_91
0

Putt

Matilda_91
0

Puttar upp en gång till så att Stravaganza hittar den.