Kaninungar!
Halloj!
Min kaninhona födde idag 5 (vad jag kan se friska) små bebisar! Men hon har lagt dom under sjukt mycket päls, dom har säkert en decimeter päls över sig i boet, är det normalt? Rädd att dom inte ska hitta spenarna när dom ska ha mat :(
Det är min första kull så jag överreagerar säkert men känns ändå som att ni kanske kan veta?
//Mickan
//Mickan
Nej då det lär säkert inte vara några problem. Mamman är nog bara lite överbeskyddande. Min nuvarande hona har grävt ner sina väldigt väl också och det är inga problem. Dem växer som ogräs.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Vilken duktig mamma som täcker dem så bra. Instinkt att täcka över, en hona jag hade drog t o m matskålen över boet 
Vid matdax "gräver" hon fram ungarna för di, sedan täcker över igen 

Åh vilken tur! Vart lite nojig, vi är "förstagångare" här hemma :)
//Mickan
#3 Haha jo jag förstår det. Jag var med det när jag fick första kullen.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Grattis! 

Tackar :)
//Mickan
Grattis :)

Idag hittade vi en liten som inte levde :( Nu är dom bara fyra….
//Mickan
Hade en hona som pressade in allt material in i bolådan och själv satt på det tomma golvet. Slutade med att vi inte la in något mer spån till henne så fick hon sitta direkt på golvet, då hon inte slutade fylla bolådan med material.
Det var bajs, spån, päls, hö och halm i en salig röra. Griskanin :P

Lillan (som honan kallas) var lös i köket, som hon brukar, så ropade min pojkvän å sa att det låg en unge kravlandes i buren, så vi checkade alla ungarna och upptäckte att det saknades en till (+ den döda då). Den hittade vi på väg att krypa in bakom bolådan mellan bolådan och burgallret! Vet inte hur i hela friden den tagit sig dit men nu blir det till att försöka höja ingången till lådan!! Usch jag är så skakis efter det här!
//Mickan