Fota ungar med blixt?
Bara undrar…
Kan man ta kort på nyfödda kaninungar med blixt? Eller ska man vänta tills dom blir äldre? Eller ska man alrdig fota med blixt?
Tass, Jag vill också veta. =)
Hälsningar Lurvas11
Tror inte att det är så bra för ögonene det är inte bra för människan och så…
Men skulle inte göra det
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Det beror väl lite på vad man har för blixt. Har man ex systemkamera med extern blixt som går att vinkla uppåt så är det inga problem. Men inbyggd blixt skulle jag personligen undvika. Bättre att försöka ta kort när det är ljust och på så sätt slippa blixt.
Tror inte det är någon större fara.
Nyfödda ungar har ju inte öppna ögon ;) Så tror inte direkt dem reagerar. Fotade mammas kaninungar när dem var nyfödda med blixt utan problem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för alla svar, väntar nämligen kull närsomhelst så kändes bra att veta. Kaninerna bor i ett garage så det är väldigt dåligt ljus där…
Jag fotar aldrig djur med blixt. Till och med när ögonen är stängda så kan det vara obehagligt. Rikta några lampor som har ett jämnare och mindre skarpt ljus mot dem istället så ska det nog gå fint
#6 Beror ju på hur stark blixt man har :)
#7 må vara sant, men de flesta blixtar som vanligt folk har är inte mjuka och skonsamma för djurens ögon.
Tack =)
Man ska helst låta kaninungarna va när dom är nyfödda, men när dom bllir lite äldre så får du gärna fota dom(utan blixt)
Vi männsikor reagerar ju på blixt, även om vi har våra ögon stängda! Om det helt plötsligt är mörkt, och någon tänder en stark lampa eller så blir det ju endån ljusare i våra ögon! :) Så jag tror att kaninungarna skulle känna av blixten även om de inte har öppnat ögonen! ;)
#11 Beror ju på hur stark blixt osv man har. Jag reagerar inte t.ex på min digitalkameras blixt då den ej är stark, men reagerar på min kompis systemkameras blixten. Så man kan inte dra alla "kamerablixtrar" över en kam ;)
Jag reagerar på de flesta blixtrar! xD Mobilen, Digital osv. Men det kanske går från person till person? :3