Flyga med kanin
Hej, jag ska flytta tillbaka från Holland till Stockholm, och jag hörde med SAS och där är det inte tillåtet med kanin, inte heller norwegian. Så jag undrar om nån vet något flygbolag med denna rutt som tillåter kanin i kabin?
Och en tilläggsfråga, visst behövs det inga papper eller vaccination för dessa länder?
Tack på förhand!
Har läst att SAS är det bästa, hittar dock inget annat eller vet.
Men pratade med SAS nyss och de sa att de inte tillåter kanin i kabin.
Jo vaccinationer och pass krävs på alla djur som ska till Sverige vad jag vet. Annars hamnar den i karantän och det kostar 17000 (för hund iaf.)
Jag vet inga flygbolag som tar emot kaniner längre, har rest med hund med bl.a. Norwegian har jag för mig.
Hmm, hittade det här, står dock ingenting om pass för införsel av kaniner? Någon som har erfarenhet?
Airberlin verkar ta emot "gnagare".
#4 Jaha ja då kanske de inte behöver pass längre (min mamma reste med kanin för många många år sedan). Men vaccinationer behöver de väl? :P
Meeen om jag t.ex. vill/måste resa till Sverige med min danska kanin med tåg, går det utan djurpass osv.? Såg inget på sidan om det, så det borde väl gå utan problem? :D
Ja du, får ringa dom imorn, är dock lite bråttom då jag vill flyga på tisdag så det suger ju.
Tydligen får man ta med sig kanin i kabin med Finnair, och man behöver inget pass/vaccination eller läkarintyg inom EU. Så nu vet vi!
#6 Ja jag tror det ska gå bra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sådär sitter på flygplatsen (mellanlandning). Första flygresan gick jättebra, Bello sov hela vägen och nu sitter vi och tar en fika. Ser ut som han njuter i sin minibur då han har så mkt spännande att titta på.
#10 åh vilken resa !
Den kaninen har sett mycket i sitt liv nu då! ;)
Skulle gjärna resa med mina kaniner! ;p
Haha ja, alla kommer fram och ska klappa också, även flygvärdinnorna smälter och ska klappa då de aldrig har kaniner på flyg tydligen :)
Men vad häftigt! Vilket äventyrligt liv han verkar ha haha :)
Förstår att han får mycket uppmärksamhet!
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.webs.com