Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 775 ggr
Tina-A
0

OT Allergisk

Är du allergisk mot något, vad?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Jag är pälsdjursallergiker men jag är också allergisk mot damm, fukt, kvalser, möggel, ärtor och så har jag ansträgningsastma men det är väl inte en allergi direkt ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mysterious
0

förut var jag pollenallergiker och damm,men just nu är jga inte allergisk mot något!Tur för mej!! =D

[Quellii]
0

Är inte allergisk ^^

KajsaM
0

Pälsdjurallergiker sedan 5 år ålder, levt utan djur så det har växt bort mycket. Dock häsar och katter funker inte, men hund och kanin. Har även astma men det är ju inten allergi ;)

senna
0

är ej allergisk mot nått. :)

[Maria-Gerbiler]
0

Är inte allergisk mot något. :) Men jag är väldigt nysig av mig. Om man har vuxit upp med djur så har man mindre chans att bli allergisk mot dom, det står i en jättebra bok som jag läser. Den heter Djuren - i människans klor. :)

Frida
0

Allergisk mot diverse olika pollen men mest gräs.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

mackeNR1
0

Tror inte jag är allergisk ^^

Sosso
0

Är inte allergisk mot nåt :D vad jag vet Oskyldig

ciss
0

Tror inte att jag är allergisk mot nått.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

amand
0

Jag är bara allergisk mot pencelin. :P

KvirrZ
0

Jag är inte allergisk, men jag brukar få rethosta(hostar utan anledning). :P

- Mvh Emma

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är allergiskt mot katt, och ändå har jag två stycken :P

Det funkar, kan bara få lite klåda i ögonen om dom har legat i min säng.

Moonstrike
0

kattallergiker

Prizma_o_Kristall
0

Jag är allergisk mot håriga fjärilslarver, pencillin och troligen damm. Jag nyser lätt av damm men det kanske alla gör;)

babsan
0

laktosintolerans men jag äter mjölkprodukter iallafall ;)

twinnie
0

Ingenting ^^

Nathalieee
0

ingenting :)

Tribe
0

Allergisk mot hund

myriis
0

Allergisk mot kethup xD

Bobby
0

Jag är vääldigt allergisk mot otrevliga människor… Brukar yttra sig i att jag blir arg och ledsen…Skrattande

Taci
0

#20, den har jag aldrig hört förut ^^ E de tomaterna du inte tål eller vad?:S :P

Jag tål inte pälsdjur.. har dock en kanin o 4 råttor.. hästar å katter e värst :P Har astma (inklusive ansträngninsastma:P) också, som yttrar sig varje gång jag träffar en katt. Tål heller inte vissa äpplen, pollen, timotej o nötter.. oj, de vart en salig blandning ^^

Martina-b
0

Jag är allergisk mot pollen,ägg,nötter,fågel,balj,muskot,pälsdjur,valmofrön,damm,parfym  och vissa äpllen.har även astma och anstägnins astma :(

har vart allergisk sen födslen men då vad det mycket mer alergier men eftersom jag inte har hafft några djur med päls som lite så har min djur allergi minskts något:D Nu för tidan vacinerar jag mig mot pälsdjur ca en gång iveckan så kanske att jag kan ha mer djur om ett tag har redan hjälpt så att jag kan gå int till kompisr med djur!!      ett bra tipps för err päls och pollen allergiker!

Martina-b
0

Oj damm med

Zara87
0

Jag är allergisk mot pollen, äpple, päron, kiwi, körsbär, Plommon, persika, nötter, morötter, tomat. paprika, parfym…

Zvintos
0

Är allergisk mot:

1. äpple
2. päron
3. nektarin
4. rå morot
5. rå potatis
6. groddar
7. persika
8. hasselnötter
9. valnötter
10. tomat
11. vindruvor
12. mandel
13. kiwi
14. plommon
15. körsbär
16. björkpollen
17. katter!!!
18. hästar
19. marsvin
20. gerbiler
21. kvalster
22. hö
23. sågspån/kutterspån
24. gräs
25. stark parfym
26. cigarettrök
27. klor (som bla finns i badhusvattnet)

Är säkert något jag missat. =P

KvirrZ
0

#26 oj, det var ingen kort lista det :O

- Mvh Emma

Martina-b
0

#26 stackkars dig jag vert hur det är ;)

Hopi
0

Är ungefär som NinniH..

Tex är jag allergisk mot: Laktos, mjölkprotein, äggvita, skaldjur, pollen, gräs, hö, tomat, apelsin, parfym, cigarettrök, damm, mögel, katter, hästar, vissa hundar, endel äppelsorter, glutamat, läskedrycker (antagligen nåt färgämne eller vad det kan vara..)

Jag har säkert glömt en massa, det känns som det.. Så har jag astma som kan utlösas av ansträngning, kyla, fukt bla.